رشت- استاندار گیلان در نشست توسعه صادرات غیر نفتی با اشاره به زیرساخت های موجود در آستارا گفت: برای احداث بازارچه مرزی مشترک ایران و آذربایجان امکاناتی در استان تهیه شد و از اجرای آن استقبال می کنیم.

ایجاد بازارچه مشترک ایران و آذربایجان حرکت ارزشمندی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد علی نجفی ظهر جمعه در نشست توسعه صادرات غیر نفتی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان  برگزارشد  با اشاره به روند رو به رشد گیلان در بخش های مختلف اظهار داشت : الحمدا... فضای امید، تعامل، دوستی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت در بخش های مختلف استان وجود دارد.

وی خواستار انعکاس فضای تعامل و دوستی خوب گیلان به مرکز و در کنار آن قرار گرفتن نیازهای استان در برنامه های کشوری شد و افزود: با توجه به اجرای خط ریلی رشت – قزوین ادامه این مسیر  به طول ۱۴ کیلومتر و اتصال به بنادر انزلی و کاسپین موجبات اقتصادی شدن این پروژه را فراهم خواهد کرد .

وی اظهار داشت: توجه به توسعه بندر انزلی و افتتاح بندر کاسپین و رویکرد توسعه ای اتصال خط ریلی به این بنادر از جمله نکات ضروری به شمار می رود که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم .

استاندار اظهار داشت: دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و همچنین ریاست برنامه و بودجه کشوربا نگاه مثبت اجرای این پروژه را دنبال می کنند.

نجفی با اشاره به توفیقات خوب حاصل شده گیلان در بخش پرورش ماهی در قفس اظهار داشت:  با توجه به شرایط خاص اجرای این پروژه در دریای خزر به یاری خداوند تا پایان سال شاهد افتتاح  ۴ هزار تن ماهی در قفس خواهیم بود .

وی اجرای ارتباطات ریلی آستارا – آستارا  را اقدامی ارزشمند و کار بزرگ در سطح ملی که با حضور رییس جمهور شکل گرفت دانست و افزود: امیدوارم این پروژه مهم با حساسیت دنبال شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.