کرج-مسئول امور اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت که ۲۲ هزار و ۳۴۰ دانش آموز تبعه خارجی در مدارس این استان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار گرفته اند.

۲۲ هزار دانش آموز تبعه خارجی در البرز تحصیل می کنند

به گزارش قدس آنلاین، علی همتی افزود: در سال تحصیلی گذشته ۲۱ هزار و ۷۱۹ دانش آموز در مدارس البرز تحصیل می کردند که این تعداد در سال ۹۶-۹۵ به ۲۲ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس کشور، اظهار کرد: در مدارس البرز نیز شرایط مناسب آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان اتباع خارجی همانند دانش آموزان ایرانی فراهم شده است.

وی بیان کرد: به منظور پیگیری روند آموزشی و سایر مسائل مربوط به دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس البرز طرح نظارت و بازدید از مدارس پناهنده پذیر در استان اجرا می شود که در سال تحصیلی گذشته از ۸۰ مدرسه بازدید شد و در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به ۱۲۰ مدرسه می رسد.

مسئول امور اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: به منظور کیفیت بخشی به امور آموزشی وپرورشی دانش آموزان اتباع خارجی، کار گروه ویژه رسیدگی به امور اتباع در استان ومناطق تشکیل شده است.

همتی گفت: برای نخستین بار در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ بسته های ملزومات آموزشی و لوازم تحریر در بین دانش آموزان آسیب پذیر اتباع البرز به تعداد ۶۵۰ بسته با اعتباری به مبلغ ۴۷۰ میلیون ریال توزیع شد.

وی در ادامه به برگزاری نشست های تخصصی و بررسی چالش های مربوط به امور آموزشی و پرورشی دانش آموزان اتباع خارجی در البرز پرداخت و خاطر نشان کرد در سال های گذشته در این زمینه ۲ نشست برگزار شد که برای سال تحصیلی جاری ۱۰ نشست پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: نیازمندی های آموزشی، عمرانی، بهداشتی مدارس پناهنده پذیر استان در حدود ۸۰۰ میلیارد ریال برای ارسال به کمیساریا ی عالی پناهندگان، وزارت کشور و سازمان یونسکو نیز در این استان احصاء شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.