مشهد- مراسم اختتامیه پنجمین دوسالانه سراسری تذهیب های قرآنی موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی شامگاه جمعه در مرکز همایش ها و نمایشگاه های آستان قدس رضوی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

پنجمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم برای نخستین بار در دوره های برگزاری این دوسالانه از محمدعلی الهام نیا، امیرهوشنگ جزی زاده، زینت السادات امامی به عنوان هنرمندان عرصه نگارگری و نقوش سنتی قدردانی شد و آنان مفتخر به دریافت نشان «زرین رضوان» شدند.

همچنین در این آیین که باحضور بدیعه زکزکی دختر شیخ ابراهیم زکزکی رهبر شیعیان مبارز نیجریه برگزار شد با اهدای یک جلد کتاب آسمانی مسلمانان که بازنشر قرآن «ابراهیم سلطان» از قرآن های نفیس جهان که در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می شود، از شیخ زکزکی و خانواده وی قدردانی شد.

گفتنی است؛ هجدهمین شماره فصلنامه «آستان هنر»، ویژه نامه پنجمین دوسالانه تذهیب های قرآنی در پنجمین دوره از این دوسالانه نیز منتشر شده است.

در این فصلنامه با مقالات پژوهشی از وحید توسلی، کیانوش معتقدی، مهدی صحراگرد، علیرضا کریمی، فهمیه فرزانه و جواد مدرسی هوس با عناوین تحلیلی بر مصاحف قرآنی مکتب هرات بر اساس منابع آستان قدس رضوی، جایگاه تذهیب های قرآنی از دیرباز تا امروز، ‌تذهیب قرآن در آناتولی، معرفی سه نمونه تذهیب قرآنی، معرفی ده جلد گل و مرغ در نسخ خطی دیوان های اشعار آستان قدس رضوی و پیکار خاک و کاخ به جایگاه هنر تذهیب و نگارگری در کتاب آرایی اسلامی پرداخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.