ایلام - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: رعایت نکردن الگوی مصرف، استفاده از شبکه آب آشامیدنی برای مصارف دامپروری و همچنین فرسوده بودن نیمی از شبکه آبرسانی، سرانه مصرف آب در مناطق روستایی را بالا برده است.

سرانه مصرف آب در روستاهای ایلام ۲ برابر حد مجاز است

 به گزارش قدس آنلاین، نورالله تیموری اظهار داشت: سرانه مصرف آب آشامیدنی در مناطق روستایی استان ایلام بیش از ۳۰۰ لیتر می باشد که این شاخص از مصرف مناطق شهری نیز بیشتر است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای ایلام به نسبت جمعیت بیش از ۲ برابر حد مجاز است، افزود:  متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی استان ایلام این میزان به ۴۵۰ لیتر در شبانه روز می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با شاره به اینکه شاخص کیفیت آب شرب روستایی این استان بالاتر از میانگین کشوری می باشد، بیان داشت: شاخص کیفیت آب شرب در روستاهای استان ایلام هم اکنون بیش از۹۹ درصد است.

نورالله تیموری با بیان اینکه مشکل اصلی در هدر رفت آب، ایجاد انشعاب های غیرمجاز است، یادآور شد:  بایستی با متخلفان برخورد قانونی اعمال شود و فرهنگ صحیح استفاده از انشعابات و اموال عمومی از طریق رسانه ها در جامعه نهادینه شود.

وی خاطرنشان ساخت: در آینده نزدیک با توجه به تمهیدات اندیشیده شده تمام انشعاب های غیر مجاز آب قطع و مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با اشاره به اینکه منابع تامین آب روستایی استان ایلام ۱۶۶ منبع می باشد که ۱۰۵ مورد آن را چشمه ها و ۶۱ مورد را چاه ها و قنات ها تشکیل داده اند، تصریح کرد: رعایت نکردن الگوی مصرف، استفاده از شبکه آب آشامیدنی برای مصارف دامپروری و همچنین فرسوده بودن نیمی از شبکه آبرسانی، سرانه مصرف آب در مناطق روستایی را بالا برده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.