رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت باید از محل فایناس و یک میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی که سهم متروی تهران است نسبت به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اقدام کند.

چمران: مترو افتتاح می‌شود اما واگنی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مهدی چمران در سیصدو  نوزدهمین جلسه شورا با اشاره به کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران گفت: در حال حاضر زیر ساخت های مورد نیاز برای حمل و نقل عمومی کارا در شهر تهران فراهم شده است همچنان که دو خط مترو 6 و 7 در آستانه بهره برداری قرار دارد اما مشکل اینجا است که واگن برای جابجایی مسافران در این خطوط وجود ندارد. 
 
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 3 میلیون مسافر از طریق خطوط مترو جابجا می شوند که کمبود واگن ها سبب تاخیر در فاصله زمانی حرکت قطار ها می شود. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این در شرایطی است که شهرداری تهران نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان در توسعه مترو در سال جاری هزینه کرده است و دولت نیز باید همپای این مبلغ در راستای توسعه مترو و فراهم آوردن تجهیزات کمک کند اما متاسفانه نه امسال بلکه سالهای های قبل نیز اعتبار مورد نیاز از سوی دولت تخصیص داده نشده است. 
 
چمران تصریح کرد: وقتی توسعه سخت افزاری مترو محقق می شود اما واگنی برای جابجایی مسافران نیست طبیعی است که معضل ترافیک حل شدنی نباشد. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه چهارشنبه با وزیر کشور و مسئولان ذیربط نیز این موارد را توضیح دادیم که مورد پذیرش از سوی وزیر کشور و دیگر مسئولان قرار گرفت. 
 
چمران خاطر نشان ساخت: تخصیص اعتبارات از سوی دولت کار سختی نیست و می توانند این اعتبارات را یا از محل تامین فاینانس ها و یا از محل یک میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی که قبل تر ها تصویب شده تخصیص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.