کرمان - استاندار کرمان در آئین آغاز عملیات احداث باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان، گفت: امید می رود ترمیم باند فعلی و باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان ظرف مدت هفت ماه آینده به بهره برداری برسد.

احداث باند دوم فرودگاه نقش تعیین کننده ای در توسعه وپیشرفت جنوب کشور خواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر یکشنبه در آئین آغاز عملیات احداث باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان که با حضور معاون مدیرعامل شرکت فرودگاهی کشور برگزار شد، افزود: توجه به برنامه های دولت در بحث بنادر جاسک و مکران بزرگ، با مذاکرات صورت گرفته با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل فرودگاه های کشور آغاز عملیات احداث باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان تصویب شد.

وی با تاکید براینکه برای آغاز عملیات احداث باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان از پیمانکار معتبر و بزرگ کشور استفاده شده است، یادآورشد: امید می رود ترمیم باند فعلی و باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان ظرف مدت هفت ماه آینده به بهره برداری برسد.

استاندار کرمان احداث باند دوم فرودگاه کرمان را یکی از کارهای مهمی دانست که نقش تعیین کننده ای در توسعه و پیشرفت جنوب شرقی کشور خواهد داشت و خاطرنشان کرد: از آنجایی که کرمان استانی حادثه خیز بوده و روی خط زلزله قرار دارد، احداث باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان می تواند نقش پشتیبانی برای جنوب شرقی کشور ایفا نماید.
 
فرودگاه بین المللی کرمان پشتیبان مرکز کشور و جنوب شرق کشور
معاون مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور نیز در ادامه از فرودگاه بین المللی کرمان به عنوان یکی از مهمترین فرودگاه های کشور یاد کرد و گفت: فرودگاه بین المللی کرمان در حقیقت مرکز کشور و جنوب شرق کشور را تغذیه و پشتیبانی می کند.

باقریان با تاکید براینکه باند فرودگاهی یکی از مشکلات فرودگاه بین المللی کرمان بود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع، امکان تعطیلی فرودگاه برای بازسازی باند فعلی وجود نداشت که با مساعدت و پیگیری استاندار کرمان مقرر گردید باند دوم فرودگاه بین المللی کرمان به طول ۴ هزار و ۲۰۰ متر ساخته شود تا قابلیت پذیرش هواپیماهای سنگین را داشته باشد.
لازم به توضیح است که قرارشده عملیات اجرایی ظرف مدت حداکثر هفت ماه (در هفته دولت) به طول ۴ هزار و ۲۰۰ متر و عرض ۶۰ متر با حجم سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان انجام پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.