جنبش اعتدال اسلامی در بیانیه‌ خود آورده است: تاریخ پرفرازونشیب زندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاریخ نهضت اسلامی، انقلاب، دفاع مقدس و تثبیت و اعتلای جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کنار مقام معظم رهبری و استاد شهید مطهری از حواریون امام راحل(ره) بودند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، جنبش اعتدال اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن بیان سوابق انقلابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درگذشت وی را تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: عروج روحانی و ملکوتی حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، موجب تألم عاشقان و ارادتمندان امام راحل(ره) و رهبری و ملت ایران شده است. این خبر بسی ناباورانه، حیرت‌زا و جانگداز است. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای نظام اسلامی پشتوانه و استوانه‌ای ثبات‌بخش، برای امام و رهبری مشاوری امین و یاوری دیرین و باوفا و برای ملت ایران خدمتگزاری دلسوز و خستگی‌ناپذیر و بلندنظر بود.

این بیانیه می‌افزاید:آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کنار مقام معظم رهبری، استاد شهید مطهری، شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی، شهید دکتر محمدجواد باهنر و مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی از حواریون امام راحل(ره) بوده‌اند. تاریخ پرفرازونشیب زندگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاریخ نهضت اسلامی، انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی، تثبیت و اعتلای جمهوری اسلامی است.

این بیانیه تاکید کرده است: مبارزات، اندیشه و افکار متعالی، مدیریت و نقش‌آفرینی‌های بی‌بدیل این بزرگمرد تاریخ در چند دهه عصر پربرکت‌شان، مایه مباهات روحانیت شیعه در تاریخ معاصر است.

در این بیانیه آمده است: تجلیل از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تجلیل از امام راحل(ره)، انقلاب، شهدا و مجاهدان راه اعتلاء اسلام ایران است. در ایران معاصر و در عهد جمهوری اسلامی، هر جا پیشرفتی مشاهده می‌شود. می‌توان اثری از اندیشه، تدبیر و بلندنظری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در آن مشاهده نمود. اجتهاد پویای ایشان از مصادیق گویا و روشن مواجهه علماء و اندیشمندان مسلمان و تفکر اسلامی با مقتضیات، وقایع، تحولات و پدیده‌های نوین است.

جنبش اعتدال اسلامی در ادامه بیانیه خود آورده است: ایشان نشانه‌هایی از یاران و همفکران بزرگ خود و ازجمله از استاد مطهری تفکر و نواندیشی دینی و از شهید بهشتی تدبیر سازماندهی و مظلومیت را دارد.

این بیانیه می‌افزاید: مشی سیاسی و فکری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تعهد به اسلام و نظام و اجتهاد پویا و روشن‌بینانه و اعتدال‌گرایی و سیاست‌ورزی در چارچوب نظام اسلامی است. ایشان معلم و مربی بزرگ و دست‌یافتنی برای جوانان و دانشجویان کشور و تکیه‌گاه فکری و روحی آنان بود. او مشتاقانه در اندیشه رشد و پیشرفت و شکوفایی استعدادهای جوانان این مرزوبوم و امیدوار به آینده درخشان ایران در پرتو همت بلند آنان بود.

در این بیانیه آمده است:‌آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حلقه وصل بسیاری از جوانان و مردم به انقلاب و نظام اسلامی بوده‌اند. اینک روح پاک هاشمی به روح مطهر امام راحل(ره) و یاران شهیدش و شهدای انقلاب پیوسته و در جوار رحمت حق آرمیده است.

جنبش اعتدال اسلامی افزوده است: این مصیبت جانکاه را به حضرت ولیعصر(عج) رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان و ملت شریف ایران و خانواده گرامی و مصیبت‌دیده ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

در انتهای بیانیه جنبش اعتدال اسلامی آمده است:‌اینک با چشمی اشکبار و قلبی اندوهگین با هاشمی وداع می‌کنیم و با روح امام(ره)، شهداء و هاشمی عهد می‌بندیم که راهشان را تداوم بخشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.