چین با اعتراض شدید به دیدار یک سناتور جمهوریخواه آمریکا با رئیس منطقه تایوان، اعلام کرد که مخالف ملاقات و گفت وگو میان مقامات آمریکایی و تایوانی در هر مکان و به هر بهانه ای است.

اعتراض شدید چین به دیدار سناتور آمریکایی با رئیس منطقه تایوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این مخالفت به دنبال آن اعلام می شود که سناتور «تد کروز» در جریان توقف موقتی «تسای اینگ ون» رئیس منطقه تایوان در آن کشور در مسیر سفر به آمریکای لاتین دیدار و گفت وگو کرد.
مقام آمریکایی پس از این دیدار گفت که چین نمی تواند سیاست های خود را در باره تایوان به آنها دیکته کند.
در واکنش به این دیدار، «لوکانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پکن موافق چنین دیدارهایی نیست.
به گزارش روز سه شنبه سایت وزارت امور خارجه چین، وی برخوردهایی از این دست را ارسال علائم نادرست برای استقلال طلبان تایوان دانست و افزود: این کارها به روابط دو کشور لطمه می زند.
تسای همچنین در مسیر ورود به آمریکای مرکزی در تگزاس آمریکا با «گری آبوت» فرماندار این منطقه نیز دیدار و گفت و گو کرد که باعث خشم چین شده است.
رئیس جزیره تایوان روز شنبه در مسیر سفر خود به کشورهای آمریکای مرکزی، عازم آمریکا شد که هدف از این سفر ۹ روزه دیدار وی با مقامات کشورهای هم پیمان تایوان در آمریکای مرکزی اعلام شده است.
«لو کانگ» در بیانیه خود از آمریکا خواسته است که با چنین تحرکات نادرستی در قبال تایوان به اصل یک چین پشت نکرده و به روابط دو کشور لطمه نزند.
همزمان روزنامه گلوبال تایمز از ارگان های حزب حاکم چین نیز نوشته است که ارتش چین باید خود را برای استفاده از زور برای وحدت دو سوی تنگه تایوان آماده کند.
این نشریه به دولتمردان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آینده آمریکا هشدار داده است که نادیده گرفتن اصل یک چین برای آنها گران تمام خواهد شد.
نشریه چینی با بیان اینکه باید از هر وسیله ای برای وارد آوردن فشار بر تایوان استفاده کرد، نوشت: پکن برای قطع روابط خود با آمریکا در صورتی که ترامپ از سیاست چین واحد صرف نظر کند کاملا آماده است.
تنش سیاسی میان چین و آمریکا پس از آن شدت گرفت که «ترامپ» یک ماه پیش با نقض سیاست ۳۷ سال گذشته آمریکا و با بی توجهی به اصل «چین واحد» و بیانیه های مشترک دو کشور، با خانم «تسای اینگ ون» رهبر تایوان از حزب دمکراتیک ترقیخواه که چین آن را استقلال طلب می داند، تلفنی گفت و گو کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.