ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد به تمجید از تصمیم فیفا برای افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی به ۴۸ تیم پرداخت.

ژوزه مورینیو از افزایش تیم ها در جام جهانی حمایت کرد

به گزارش قدس آنلاین، امروز فیفا اعلام کرد که تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی از سال ۲۰۲۶ به ۴۸ تیم افزایش خواهد یافت و تیم ها در ۱۶ گروه ۳ تیمی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. با وجود مخالفت های بسیار نسبت به این تصمیم به خصوص از سوی اتحادیه باشگاه های اروپا،  مورینیو از این تصمیم حمایت کرد.

او گفت: من کاملا موافق این تصمیم هستم. به عنوان مربی باشگاه، اگر این تصمیم یعنی تعطیلات کمتر و بازی های بیشتر و نیم فصل کوتاه تر برای بازیکنان، تصمیم منفی بود، مهم ترین نکته برای منتقدین این است که بررسی کنند و ببینند که افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام به معنی افزایش  بازی های طول فصل نیست.

مورینیو افزود: بازیکنان و باشگاه‌ها بدین طریق محافظت می‌شوند. من گروه‌های سه تیمی را ترجیح می‌دهم. دو بازی و سپس بازی‌های حذفی یا بازگشت به خانه. بدین ترتیب، بازی‌های گروهی اهمیت بسیاری خواهند داشت، سپس مرحله حذفی که حساسیت بیشتری خواهد داشت.

تیم هایی با ظرفیت کمتر احتمالا بعد دو بازی به خانه بازخواهند گشت ولی تجربه فوتبالی شان بیشتر خواهد شد و همچنین وضعیت مالی شان بهبود خواهد یافت تا بتوانند روی ساختار فوتبال سرمایه گذاری کنند. افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی یعنی یک فرصت اجتماعی بهتر. کشورهای بیشتری حاضر هستند و سرمایه گذاری روی فوتبال در کشورهای بیشتری انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.