یزد- استاندار یزد گفت: شیوه‌نامه مرکز سرمایه‌گذاری یزد باید به صورتی باشد که به هیچ عنوان نقطه ابهامی در آن وجود نداشته باشد.

شیوه‌نامه مرکز سرمایه‌گذاری یزد نباید مبهم باشد

به گزارش قدس آنلاین، هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعۀ استان با حضور استاندار یزد، معاونان استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و اعضای این شورا ظهر شنبه برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست ضمن تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را الگوی خدمت صادقانه به نظام و مردم دانست و اظهار امیدواری کرد: مسئولان نظام در خدمت به مردم و انجام وظایفشان در قبال انقلاب اسلامی و ملّت ایران موفق باشند

سیدمحمد میرمحمدی با اشاره به فعالیتهای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان گفت: با تشکیل این مرکز در یزد، سرمایه‌گذار به جای مراجعه به دستگاه‌های گوناگون به یک مکان مراجعه می‌کند.
وی افزود: سرعت در ارائۀ خدمات سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران باید مهمترین هدف تشکیل این مرکز باشد.

میرمحمدی  بر ضرورت توجه به تمامی مواردی که به عنوان بخش‌های یک شیوه نامه تدوین می‌شود اشاره کرد و گفت: شیوه‌نامه مرکز سرمایه‌گذاری یزد باید به صورتی باشد که به هیچ عنوان نقطه ابهامی در آن وجود نداشته باشد.
وی همچنین بر ضرورت کار کارشناسی و دقت و درایت در تدوین شیوه‌نامۀ مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تدوین مشوّق‌های قانونی سرمایه‌گذاری در استان و ایجاد هماهنگی برای پهنه‌بندی مناطق ویژۀ سرمایه‌گذاری تأکید کرد.
معاون اداره کل امور اقتصادی و داریی یزد گفت: در راستای پیشگیری از انجام کارهای بی نتیجه، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری باید به نوعی محدود به پروژه‌های سرمایه‌گذاری می‌شد که اولویت استان برای دستیابی به توسعه و پیشرفت است.

محمد دهقان منشادی افزود: اگر کل فرایندها را در این مرکز هدایت کنیم با توجه به حجم بالای آن نمی‌توانیم خدمات مورد نظر را به متقاضیان ارائه کنیم. 

وی اظهار داشت: برای جذب سرمایه‌گذار باید هیئت‌های سرمایه‌گذاری به کشورهای هدف اعزام شوند و زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی به استان را فراهم کند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: معمولا استان‌های پیشرو یک نمایشگاهی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کردند و بالاترین پتانسیل‌ها را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

دهقان افزود: با توجه به اینکه اکثر سرمایه‌گذاران وقت کافی برای بررسی تمام پتانسیل‌های استان را ندارند، این نمایشگاه می‌تواند زمینه سهولت در کار آنها را فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.