اصفهان- شهردار اصفهان گفت: در لایحه بودجه شهرداری اصفهان کاهش وابستگی شهرداری به درآمدهای ناپایدار مانند عوارض ساختمانی مشهود است و در قبال آن برای تحقق درآمدهای پایدار برنامه ریزی خوبی شده است.

کاهش وابستگی شهرداری به درآمدهای ناپایدار در بودجه ۹۶

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از واحد ارتباطات شهرداری اصفهان، مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: ویژگی بودجه امسال تهاجمی بودن آن است بدان معنا که به پروژه های زیربنایی توجه بیشتری شده است.

وی افزود: در تدوین این لایحه از هر گونه سیاسی کاری و فعالیت های جناحی به دور بودیم و تنها منفعت شهر را در نظر گرفته ایم.

شهردار اصفهان با اشاره به مفاد این لایحه گفت: بودجه خطوط ۲ و ۳ قطار شهری و ساخت ادامه خط یک و همچنین بودجه رینگ چهارم ترافیکی از جمله موضوعاتی است که به خوبی در این لایحه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تمام این برنامه ریزی ها به دلیل پختگی و بلوغ فکری اعضای شورا و سایر معاونان و مدیران بود که این لایحه به خوبی تدوین شد.

جمالی نژاد با اشاره به یکی از نقاط قوت این لایحه خاطرنشان کرد: در تدوین لایحه بودجه سال ۹۶ معیارها و شاخص های چشم انداز اصفهان ۱۴۰۰ به خوبی مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این لایحه با مشارکت ۱۸۶ نفر از معاونان و مدیران تدوین شده است گفت: همچنین این لایحه طی ۹۴ جلسه کارشناسی و با یک هزار و ۹۰۰ نفر-ساعت کار کارشناسی تدوین شد.

شهردار اصفهان با اشاره به دیگر ویژگی های این لایحه افزود: این لایحه بر خلاف لوایح قبلی، بودجه شهرداری ها و سازمانهای وابسته را یک جا در بر دارد.

جمالی نژاد اضافه کرد: برای تدوین این لایحه از نظرات همه افراد ذینفع و همچنین مردم استفاده شده و اولویت بر اتمام پروژه های نیمه تمام است.

وی تصریح کرد: در این لایحه کاهش وابستگی شهرداری به درآمدهای ناپایدار مانند عوارض ساختمانی مشهود است و در قبال آن برای تحقق درآمدهای پایدار برنامه ریزی خوبی شده است.

شهردار اصفهان گفت: بودجه سال ۹۶، ۳ هزار میلیارد تومان است که ۸۰ درصد آن به فعالیت های عمرانی و ۲۰ درصد آن به امورات جاری اختصاص یافته است.

جمالی نژاد ادامه داد: در بودجه سال آتی میزان درآمدهای حاصل از عوارض ساختمانی، خودرویی، عوارض پالایشگاه ها و مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است.

وی با اشاره به اهم ردیف های بودجه ای سال آتی اضافه کرد: اهم این اعتبارات در حوزه عمرانی، حمل و نقلی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و شهر سازی است، رویکرد های زیست محیطی هم در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.