شیراز- معاون وزیر راه از اتصال ۵ استان کشور به شبکه ریلی کشور تا پایان دولت یازدهم خبر داد.

۵ استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین،  خیرالله خادمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه ۷ آزادراه شیراز-اصفهان با بیان اینکه تا پایان عمر دولت یازدهم ۵ استان کشور به شبکه ریلی کشور متصل می‌شوند اظهار داشت: ۳ پروژه ریلی در استان فارس در حال اجراست که امید است با تزریق بودجه این پروژه‌ها از حالت نیمه رکود خارج و فعال شود.

خادمی اظهار امیدواری کرد که با جابه‌جایی که از منابع اوراق مشارکت و اسناد خزانه انجام می‌شود مطالبات پیمانکار پروژه راه‌آهن گل‌گهر _ شیراز نیز پرداخت شود و این پروژه فعال شود.

وی با بیان اینکه پروژه ساخت آزادراه شیراز _ اصفهان به طول ۲۲۰ کیلومتر یکی از پروژه‌های اصلی کشور در بخش ساخت آزادراه است اظهار داشت: در کل کشور ۶ آزادراه در حال ساخت است که این میزان پروژه حدود ۶۰ درصد آزادراه‌های کشور را شامل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر طول آزادراه‌های کشور ۲۲۰۰ کیلومتر است و ۱۳۵۰ کیلومتر نیز در حال ساخت داریم عنوان کرد: ۵ هزار دستگاه سنگین و حدود ۱۵ هزار نیرو در این پروژه‌ها به صورت مستقیم فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۴۰ پروژه راه‌سازی در بخش ملی و استانی و ۲۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس در حال اجرا است افزود: اعتباری که برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است ۳۰۰ میلیاد تومان است.

معاون وزیر راه با بیان اینکه اولین روسازی بتونی در سطح انبوه برای نخستین‌بار در کشور در ساخت آزادراه شیراز _ اصفهان استفاده می‌شود گفت: پیش‌بنی شده که ۵۱ کیلومتر از این محور روسازی بتونی ۴ خطه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.