یزد - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: تداوم خشکسالی در یزد با خسارت‌های بسیاری همراه بوده در گذشته بالای ۱۰۰ میلی‌متر در سال بارندگی استان بوده ولی بارندگی امسال به کمتر از ۹۰ میلی متر رسیده است.

تداوم خشکسالی های یزد با خسارت‌های بسیاری همراه بوده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا آخوندی صبح دوشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد یک استان خشک و فراخشک است که در مرکز کشور قرار گرفته است با وجود اینکه با خشکسالی روبه‌رو هستیم، ولی با توجه به مشکلاتی که در بعضی مواقع در استان وجود می‌آید، تعداد سیلاب‌های موجود یزد روند صعودی داشته است.

وی افزود: در سال‌هایی که خشکسالی داشتیم، سیلاب‌هایی هم با شدت بالا داشتیم که نمونه آن فروردین امسال در بافق، بهاباد و ندوشن نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد تصریح کرد: بیش از ۲۰۰۶ پروژه آبی و خاکی  در عرصه های منابع طبیعی استان  وجود دارد  وبه دلیل خشکسالی های پی در پی این پروژها  تبدیل به مشکلات مهم منابع طبیعی استان شده اند.

آخوندی خاطرنشان ساخت: تهیه سامانه اطلاعات مکانی سازه‌های آبخیزداری استان یکی از پروژه‌هایی است که در استان یزد انجام شده و در این زمینه اقداماتی از جمله تبدیل اطلاعات کاغذی به فایل‌های نقشه، ایجاد سامانه نرم‌افزاری برای برقراری، گزارش‌گیری و بروزرسانی اطلاعات صورت گرفته است.

وی افزود: هر سال در جنگل‌های طبیعی شهرستان خاتم آتش‌سوزی داریم و لازم است که یک مرکز اطفای حریق در این شهرستان ایجاد شود و جلوی خسارت‌های بیشتر آتش‌سوزی در جنگل‌های طبیعی خاتم گرفته شود.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار خانوار به صورت مستقیم از عرصه‌های منابع طبیعی یزد بهره‌برداری می‌کنند گفت: در سالجاری  میزان‌های بارش در یزد بسیار ناچیز بوده و این موضوع مشکلات زیادی برای استان به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.