یزد- استاندار یزد در دیدار با سفیر کرواسی گفت: خواهرخواندگی یزد با یکی از شهرهای کرواسی کمک بسیاری به تقویت مبادلۀ فرهنگی خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر به نفع دو دولت و مردم دو کشور استفاده کنیم.

خواهرخواندگی یزد و کرواسی موجب پیوند دولت‌ها و ملّت‌ها می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد میر محمد ی دوشنبه شب در دیدار با سفیر کرواسی اظهار داشت: دو کشور ایران و کرواسی ریشۀ فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارند و با توجه به ریشۀ مشترکی که ملاحظه می‌شود، به نظر می‌رسد توسعۀ روابط دو کشور مناسب است.
وی افزود: با توجه به نوشته‌های تاریخی احساس‌مان این است که کرواسی و ایران هم‌پیشینه هستند و امیدواریم این احساس مشترک موجب همراهی و همدلی بیشتر شود و زمینه‌های هم‌افزایی بیشتری به همراه داشته باشد.
میر محمد ی با بیان اینکه روابط ایران و کرواسی سابقۀ طولانی دارد، گفت: ایران همیشه به این روابط خود افتخار کرده و تاکنون نیز روابط اقتصادی نسبتأ خوبی با کرواسی داشته است.
میرمحمدی ابراز خرسندی کرد: در این دولت روابط گرمی را بین دو کشور شاهد هستیم، شواهد حاکی از این است که مسئولان دو کشور ارادۀ عالی و قوی برای توسعۀ روابط دارند و این در حالی است که مناسبات اقتصادی باید در این رابطه ها تقویت شود.
استاندار به صادرات ماشین‌آلات از کرواسی و واردات خشکبار و میوه از ایران به کرواسی اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد سوابق کاری دو کشور ایجاب می‌کند در زمینه‌های مختلف روابط خود را افزایش دهیم.
وی خاطر نشان ساخت: استان یزد در زمینۀ گردشگری ظرفیت‌های خوبی دارد و یکی از مقاصد گردشگران به‌شمار می‌آید، در این چند سال نیز شاهد روند رشد گردشگر خارجی در استان بوده‌ایم و به‌نظر می‌رسد گردشگری یکی از حوزه‌هایی است که روابط استان یزد و کرواسی را تشدید کند.
میرمحمدی گفت: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و ظرفیت صنعتی آن نیز قابل توجه و یکی از استان‌های برتر صنعتی ایران محسوب می‌شود. و سیاست اتخاذی استان گسترش صنایع های‌تک و بهره‌وری علمی از معادن استان است و یزد و کرواسی می‌توانند در زمینۀ صنعت و معدن همکاری و سرمایه‌گذاری داشته باشند.
میرمحمدی افزود: یزد به‌عنوان بهشت انرژی خورشیدی به حساب می‌آید زیرا این استان بیش از ۳۳۰ روز در سال را آفتاب دارد در دو سال اخیر که محور توسعۀ استان انرژی خورشیدی قرار گرفته است ۵۴ متقاضی برای تولید انرژی مراجعه کرده‌اند که امور ۱۲ متقاضی انجام شده و سایرین نیز در حال انجام است.
استاندار یزد گفت: پیشنهاد خواهرخواندگی یزد با یکی از شهرهای کرواسی کمک بسیاری به مبادلۀ فرهنگی خواهد کرد که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر به نفع مردم خود استفاده کنیم.
وی افزود: معتقدیم خواهرخواندگی باید روابط لازم را در دو شهر خواهرخوانده ایجاد کند و امیدواریم اگر یکی از شهرهای کرواسی با یزد خواهرخوانده شد این روابط زنده و متقابل باشد و پیوند محکمی میان دولت و مردم در استان یزد و شهرِ خواهرخوانده‌اش ایجاد کند.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: سفیران پیام‌رسان میان دو ملّت هستند و امیدواریم در انتقال پیام استان یزد و ایفای نقشی که بر عهده دارند موفق باشند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.