نمایش «طهران، چهارراه سیروس» که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده رضا صابری است، اخیراً در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه رفت.

کارکرد تئاتر گریه درآوردن نیست

قدس آنلاین/ محمدعلی میرزایی: نمایش «طهران، چهارراه سیروس» که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده رضا صابری است، اخیراً در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه رفت. 

حمید ابراهیمی، بازیگر تئاتر و تلویزیون و سینما که در این نمایش ایفاگر نقش اصلی بوده است، درباره انتخاب خود در این کار گفت: این نمایش ابتدا با آقایان بهروز بقایی و صدرالدین حجازی شروع به کار کرد اما متأسفانه به دلیل برخی مشکلات، این 2 استاد عزیز نتوانستند به کار ادامه دهند. نهایتاً 2 هفته مانده به اجرا با بنده تماس گرفتند و مرا دعوت به این کار کردند. من هم درگیر کار بودم ولی به دلیل ارادت خاصی که به حضرت سیدالشهدا(ع) دارم، کار را پذیرفتم.

وی با بیان اینکه نظراتی درباره نمایش داشتم که آقای صابری هم با دل و جان پذیرفتند، اضافه کرد: فضای اجرای آثار مذهبی بسیار نامناسب است و متأسفانه با نمایش‌های مذهبی در هیچ مقطعی برخورد خوبی نمی‌شود چون از متون ضعیف استفاده می‌شود.

ابراهیمی گفت: بنده متنی به نام «آوای باد» دارم که در سراسر ایران اجرا شده و جایزه‌های مختلفی را کسب کرده است. اما متون خوبی که درون‌مایه مذهبی داشته باشد، انگشت‌شمارند. وی تأکید کرد: اصولاً آدم‌هایی که کار مذهبی انجام می‌دهند، تلاش می‌کنند از مخاطب گریه بگیرند که این غلط است. کارکرد تئاتر گریه درآوردن نیست بلکه آگاهی‌دادن به مخاطب است.

وی درباره فعالیت‌های روزهای اخیر خود در عرصه هنر نیز گفت: من همیشه گزیده‌کار بوده‌ام و در انتخاب متن سرسخت هستم ولی اگر خداوند بخواهد به‌زودی دوباره در یک اثر سینمایی حاضر خواهم شد. البته به‌تازگی هم فیلمی به نام «عمو جان» که کارگردان آن بودم، از شبکه تهران پخش شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.