کرمان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند گفت: سپردن اجرای طرح های قرآنی به نخبگان و دغدغه مندان فرهنگ قرآنی، می تواند ما را در ترویج فرهنگ قرآن یاری کند.

اجرای طرح های قرآنی را به نخبگان بسپاریم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد زواری، شامگاه جمعه در اولین جلسه کارگروه علوم قرآنی و معارف اسلامی که با حضور جمعی از کارشناسان، نخبگان و مدیران موسسات علوم قرآنی در محل دفتر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند برگزار شد، اظهار کرد: نقش قرآن در تربیت انسان ها بی بدیل است و توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن در سطح ایران و جهان اسلام و افزایش تبادل فرهنگی در سایه قرآن، همگرایی و وحدت بین مسلمانان و بیداری امت اسلامی حول محور قرآن از اهداف اصلی برگزاری جلسات و محافل قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه سعادت و پیروزی جامعه و انسان ها در نزدیکی به قرآن است، ادامه داد: فعالیت های قرآنی باید ما را به سمتی هدایت کند که بتوانیم از معارف قرآنی در عمل بهره ببریم و نگاه و رفتارمان را قرآنی کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند بر کیفیت و اجرای طرح های قرآنی تأکید کرد و گفت: اجرای طرح های قرآنی را می توان به نخبگان و دغدغه مندان فرهنگ قرآنی بسپاریم تا شاهد فعالیت های بهتر در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده یکی از اموری که سبب توفیق انسان  برای انجام خدمات و کارهای بزرگ می شود، ارتباط دائمی و انس مداوم و مستمر با منبع نور و کلام وحی است.

حجت الاسلام زواری برخی اهداف تشکیل و فعالیت کارگروه علوم قرآنی و معارف اسلامی را برشمرد و ادامه داد: اگر ما بخواهیم توانمندسازی را در موسسات علوم قرآنی ایجاد کنیم باید برنامه های مدون داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید از تمام افکار و اندیشه‌های مدیران موسسات و مراکز علوم قرآنی در ارتباط با فعالیت علوم قرآنی و معارف اسلامی استفاده کنیم و شیوه‌های آسیب شناسی فعالیت‌های قرآنی و توانمندسازی را بشناسیم و بر مبنای آن کار را انجام دهیم.

حجت الاسلام زواری به ضرورت معرفی کارکردهای مختلف وقف اشاره کرد و گفت: یکی از وجوه وقف، وقف قرآنی است که می تواند بستر مناسبی برای توسعه فعالیت های قرآنی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تأسیس دارالقرآن در ترویج فعالیت های قرآنی و آشنا کردن اقشار مختلف مردم با مفاهیم این کتاب آسمانی مؤثر است، افزود: باید تلاش کنیم تا ارزش های اسلامی و فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شده و انس و الفت مردم با قرآن بیشتر شود.

حجت الاسلام زواری ادامه داد: ما پیگیر کار هستیم تا یک موقوفه مشارکتی در زمینه ترویج وقف قرآنی در این شهرستان ایجاد شود و در این زمینه از کلیه  مسئولان و اقشار مخلف مردم شهرستان زرند جهت احداث ساختمان دارالقرآن کریم در این شهرستان دعوت و یاری می طلبیم.

وی به نقش اصحاب رسانه در ترویج فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند به عنوان اساسی‌ترین مرجع درج و انتقال خبر در روشنگری مردم و تبیین ضرورت وقف‌های قرآنی نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای حاضر در جلسه پیرامون مسائل و مشکلات موسسات و مراکز علوم قرآنی فعال در سطح شهرستان مطالبی را بیان کردند. ضرورت پرداختن به ایده های نو و روش های جدید برای بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در کنار اقدامات سنتی، بهره گیری از شیوه های نوین برای ورود قرآن به متن جامعه و اثرگذاری بیشتر آموزه های دینی در زندگی مردم و نگاه حمایتی و علمی و تشویقی به توسعه دهندگان کمی وکیفی فعالیت های علوم قرآنی و معارف اسلامی، بخشی از موضوعاتی بود که فعالان قرآنی در این جلسه بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.