بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مجموع نجات یافتگان استان را در این حوادث ۶۰۲ نفر عنوان و بیان کرد: از این تعداد ۴۳۳ نفر توسط هلال احمر  به بیمارستان منتقل شدند و ۱۶۹ نفر به صورت سراپایی درمان شدند.

 ۶۰۲ آسیب دیده در خراسان جنوبی توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند

به گزارش قدس آنلاین، جواد خامسان عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۲۶ حادثه در خراسان جنوبی به وقوع پیوست. گفت: در حال حاضر ۲۲ پایگاه امداد در سطح خراسان جنوبی فعال است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۴ هزار و۳۲۳ نفر در استان حادثه دیدند افزود: همچنین ۴ هزار و ۲۴۸ نفر در این حوادث  آسیب دیدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مجموع نجات یافتگان استان را در این حوادث ۶۰۲ نفر عنوان و بیان کرد: از این تعداد ۴۳۳ نفر توسط هلال احمر  به بیمارستان منتقل شدند و ۱۶۹ نفر به صورت سراپایی درمان شدند.

خامسان با اشاره به اینکه در۱۰ ماهه امسال یک مورد امداد هوایی در استان انجام شده است اظهار داشت: در این راستا ۴ نفر توسط بالگرد به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی تعداد آمبولانس های اعزام شده به مناطق حادثه دیده را ۶۹۶ آمبولانس عنوان کرد و افزود: همچنین در این مدت یک هزار و ۶۱ تیم عملیاتی و ۳ هزار و ۱۱۵ نیروی عملیاتی به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مجموع کل عملیات رهاسازی شده را ۱۲۰ مورد بیان کرد و گفت: در این مدت ۸ مورد عملیات اطفاء حریق در استان انجام شده است.

خامسان با اشاره به آماده باش بودن تمامی ایستگاه های امدادی در سطح استان بیان کرد: درحال حاضر ۲۲ پایگاه امداد در سطح استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه امسال و سال گذشته برای تمام پایگاههای جاده‌ای مجوز دریافت شده است خاطرنشان کرد: در دو حوزه امداد استان کاهش بودجه داشتیم که در این راستا طی مصوبه ای مقرر شد این بودجه ها به شرایط قبل برگردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور در دی ماه گذشته به خراسان جنوبی گفت: در این سفر تأمین اعتبار ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان با مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان از محل پروژه های ملی مصوب شد.

خامسان از کلنگ زنی دو پروژه هلال احمر در دهه فجر خبر داد واظهارداشت: همچنین ساخت آشیانه برای بالگرد امداد در دستور کار قرار دارد.

وی برگزاری سفرنامه سلامت در یکی از مناطق استان، گرفتن ردیف اعتباری به پایگاه امداد استان، استقرار موقت یک فروند بالگرد به مدت ۱۵ روز در استان را از جمله دستاوردهای سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان دانست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۵ شهرستان استان یک کلاس آموزش کمک هاب اولیه و امداد و نجات ایجاد خواهد شد یادآور شد: افزایش سرانه هزینه‌های دانش آموزی از ۷ هزار تومان به ۱۲ هزار تومان با تخصیص صد درصدی ارتقاء یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.