مشهد- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می تواند نوای وحدت را به گوش جهانیان برساند، گفت: از امروز گفتمان صلح و انسانیت رضوی در جهان اسلام دمیده می شود.

گفتمان صلح و انسانیت رضوی باید در جهان دمیده شود/خراسان محل تلاقی ارتباطات تمدنی

به گزارش قدس آنلاین، سید رضا صالحی امیری صبح سه شنبه در آئین افتتاحیه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام اظهار کرد: فرهنگ رضوی فرهنگ گفت وگو و همدلی است و در این میان خراسان و مشهد محل تلاقی ارتباطات تمدنی و کانون پیداش گفتمان های نو و محل تعامل میان افراد از گذشته تا کنون بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مسلمانان دارای مبانی مشترک هستند، تصریح کرد: در شرایط فعلی مسلمانان با یک دشمن واحد روبه رو هستند و آن دشمن کسی است که چهره ای خشن از دین رحمانی اسلام را جلوه می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی دشمنان مسلمانان به افراط گری روی آورده اند و در این میان صهیونیست ها نقش موثری را در خصوص اختلاف افکنی و نفاق جهان اسلام ایفا می کنند.

وی یادآور شد: برای از بین بردن مشکلات موجود در جامعه از جمله فقر باید وحدت مورد توجه قرار بگیرد و برگزاری چنین نشست هایی می تواند زمینه شکل گیری صلح و وحدت را در بین جهان اسلام تسریع کند.

صالحی امیری با اشاره به اینکه باید به شکل گیری تمدن نوین اسلامی کمک کنیم، خاطر نشان کرد: باید بستر سازی مناسب در این زمینه شکل بگیرد و در این خصوص می توان برنامه های متنوعی از جمله جشنواره های فرهنگی و هنری، نشست های تخصصی و علمی، مسابقات ورزشی را به صورت مشترک اجرایی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه باید زمینه توسعه گردشگری در بین کشورهای اسلامی بیش از گذشته فراهم شود، خاطر نشان کرد: جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر از تفرقه و خشونت رنج می برد و ما بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیازمندیم و سیره رضوی به ما می آموزد که در سایه فرهنگ رضوی می توانیم زندگی کنیم و به وحدت دست یابیم.

در ادامه این مراسم نشان آیسسکو توسط «امینه الحجری» معاون دبیرکل آیسسکو به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد و از تمبر مشهد ۲۱۰۷ رونمایی و کتاب هفته نگار مشهد ۲۰۱۷ نیز که حاوی تمام برنامه های مشهد در سال ۲۰۱۷ میلادی است به «امینه الحجری» اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.