مشهد ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر این باوریم که فرهنگ و سیره رضوی می تواند یک زندگی عزت مندانه و مسالمت آمیز با گفتگوی درون تمدنی برای جهان اسلام فراهم آورد.

سیره رضوی یک زندگی عزت مندانه با گفتگوی درون تمدنی فراهم می آورد

 به گزارش «قدس آنلاین»،  سید رضا صالحی‌امیری ظهر سه شنبه در مراسم اعلام مشهدالرضا (ع) به‌عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» در سال ۲۰۱۷ در تالار قدس حرم مطهر رضوی با اشاره به این که برای حضور همدلانه در یک مکان مقدس خدا را شاکریم، اظهار کرد: حاضران گرامی از امروز صدای وحدت را از مشهد الرضا(ع) به کل جهان منعکس می کنیم.

وی افزود: امروز برای مشهد، برای ایران و برای جهان اسلام روز مبارکی است، روزی که همه با هدف وحدت و همدلی در مشهد گرد هم آمدیم و از همین جا پیام صلح و دوستی را برای جهانیان صادر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دنیا باید بداند که گفتمان رضوی گفتمان صلح و دوستی و برادری است و از مناره های حرم مطهر رضوی صدای وحدت و اخلاق نبوی به جهان ساطع می شود.

وی عنوان کرد: مکتب رضوی مکتب اخلاق و معنویت است و با این اوصاف مشهد می تواند محلی برای اجماع حداکثری، جذب و اجتماع نخبگان باشد، همان طور که امام رضا(ع) در سیره زندگی شان این گونه بودند.

صالحی امیری تصریح کرد: کتاب همه مسلمانان یکی است و پیامبر همه ما رسالت خود را مکارم الاخلاق دانست، پس می توان با تاسی به این اصول به دوستی و صلح رسید.

وی ادامه داد: امروز جهان اسلام با دشمن مشترکی رو به روست که در راس آن رژیم صهیونیستی قرار گرفته است که تلاش می کند چهره خشنی از اسلام به جهانیان نشان دهد.

وزیر ارشاد با اشاره به این که امروز جهان اسلام نیازمند وحدت است، گفت: جهان اسلام بیش از هر زمان از خشونت و تفرقه دردمند است و بر این باوریم که فرهنگ و سیره رضوی می تواند یک زندگی عزت مندانه و مسالمت آمیز با گفتگوی درون تمدنی فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ دیار خراسان و شهر مشهد محل تعامل و ارتباطات میان فرهنیگی و بین تمدنی بوده است و این فرصت را داشته تا گفتمان های نو ایجاد کند همان طور که امروز با همراهی شما حاضران می توان طرحی نو در انداخت و برای جهان اسلام قدمی ارزشمند برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.