وثیقه های دریافتی به هیچ عنوان با مبالغ برداشت شده هم خوانی ندارد. سرعت و دقت عمل قوه قضاییه در مجازات مفسدان صندوق ذخیره فرهنگیان موجب اعتماد جامعه فرهنگیان می شود.

میزان تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ارقام اعلام شده است

اختصاصی قدس آنلاین-ساحل عباسی/ هشت هزار میلیارد تومان، اولین رقمی بود که از فساد صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد. هر چند رئیس دولت آن را وامهای معوقه نامید اما رقم هایی که بعضا به عنوان وام  دریافت شده با وثیقه های آن همخوانی ندارد و به زعم کارشناسان و فرهنگیان یقینا در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس بزرگی رخ داده است. با پیگیریهای مجلس، قوه قضاییه ونهادهای ذی ربط رقم به بیش از مبلغ اعلام شده رسید بنحوی که آمارها از ارقامی افزون بر یازده و دوازده هزار میلیارد تومان در این صندوق حکایت می کنند. گزارش پیش رو به بررسی آخرین جزئیات تحقیق و تفحص مجلس از پرونده اختلاس صندوق پرداخته است.

اسدالله عباسی عضوکمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه مبالغ برداشت شده رقمی بیش از آن چیزی است اعلام شده خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی های اولیه کمیته تحقیق و تفحص مجلس متاسفانه به این نتیجه رسیدیم که مقدار بدهی ها بیش از مبالغی است که بعضا از سوی دولت و برخی افراد گزارش شده است. مبلغ هشت هزار میلیارد تومان رقم صحیحی نیست و مبالغی که برخی از افراد به بانک یا صندوق بدهکار هستند  بیش از این مقداراست. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و شناسایی اختلاس های انجام شده با دقت و احتیاط بیشتری در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان وسایر مواردی که با این موضوع ارتباط داشتند ورود پیدا کردیم.  متاسفانه ضعف مدیریت وعدم  نظارت صحیح  بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان منجر به  حیف و میل و پرداخت بی حساب و کتاب تسهیلات به برخی از افرادخاص شده است. مجلس شورای اسلامی و کمیته تحقیق و تفحص در تلاش است تا با شفاف سازی و بررسی های مستند بتواند گزارش دقیقی از آنچه در این صندوق اتفاق افتاده را به کمیسیون های مربوطه ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان باندی عمل کرده و مرتکب فساد مالی شده اند عنوان کرد: هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت باندی عمل کرده اند و با توجه به سرمایه گذاریهایی در این صندوق چرخش های کلان مالی امکان برداشتن مبالغ قابل توجهی را برای اعضای هیات مدیره فراهم کرده است. متاسفانه گردانندگان صندوق ذخیره فرهنگیان به اعتماد فرهنگیانی که سرمایه های خود را دراین صندوق ذخیره کرده بودند خیانت کرده اند. یقینا با توجه به بزرگ بودن ابعاد فساد صورت گرفته در حال حاضر باید با دقت عمل و توجه بیشتری به وظایف خود بپردازیم و تحقیقات گسترده تری را برای روشن شدن ابعاد قضیه وپیگیری مفسدان داشته باشیم. همکاری سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و قوه قضاییه بسیار حائز اهمیت است.   امید داریم با همکاری نهادهای مربوطه بتوانیم مفسدان و مقصران این فساد مالی را که یقینا مجرم هستند و مرتکب خطاهای فاحش مالی شدند را شناسایی کنیم.

وی با تاکید بر سرعت و دقت عمل قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی خاطر نشان شد: شدت عمل و قدرت برخورد قوه قضاییه درمجازات مفسدان و اختلاس گران مساله مهمی است که باید از سوی قوه قضاییه دنبال شود. بی تردید شدت و سرعت عمل قوه قضاییه درس عبرتی برای کسانی است که به بیت المال و منابع عمومی نظر دارند و در مقابل امیدی برای مردمی است که به نظام اعتماد دارند بخصوص برای فرهنگیانی که در صندوق ذخیره فرهنگیان سرمایه گذاری کرده اند.

اسدالله عباسی گفت : آموزش و پرورش تا کنون همکاری مناسبی داشته است و خوشبختانه در مسیر پیگیری و بررسی ها مانع خاصی نبوده است. امیدواریم شاهد همکاری بیش از پیش دولت باشیم تا بتوانیم به نتایج  قطعی برسیم هر چند وثیقه هایی که در اختیار صندوق قرار گرفته با ارزش تسهیلات دریافت شده همخوانی ندارد اما امید می رود بتوانیم مبالغ مورد نظر را ازمفسدان بازپس بستانیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بنده علاوه بر بحث تحقیق و تفحص مصوب شده که در حال انجام هست و خوشبختانه تا کنون پیشرفت های قابل قبولی داشته از وزیر آموزش و پرورش نیز چندین بار سوال کرده ام تا بتوانیم اقدمات لازم را برای بازگرداندن مبالغ به صندوق انجام دهیم. پیگیری اختلاسهای صندوق ذخیره فرهنگیان از موارد اصلی دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است تا دراین راستا بتوانیم سرمایه های صدها هزار فرهنگی کشور را به آنها بازگردانیم.

وی با بیان اینکه رقم ها متفاوت عنوان شده خاطر نشان شد: هرچند تا کنون اقدامات مناسبی انجام شده است اما به نظر می رسد دولت باید بیش از پیش در کنار قوه قضاییه باشد. بی شک عدم پیگیری دولت و عدم کمک به قوه قضاییه روند بررسی پرونده اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان را به تعویق می اندازد. متاسفانه هر بار دستگاه قضا به این مساله وارد می شود با ارقام جدیدی مواجه می شود. آخرین آمارها حاکی از اختلاس یازده هزار میلیاردی است.

حاجی دلیگانی با ابراز نارضایتی از عدم پیگیری به موقع دولت وآموزش و پرورش خاطر نشان شد: باید وزارت آموزش و پرورش و برخی نهادهای ذی ربط بخصوص دولت به این سوال پاسخ دهند که چرا دستگاه های مربوطه از همان ابتدا به بحث فساد مالی صندوق ورود نکردند و مانع انجام چنین فسادهای بزرگی نشدند؟ و چرا اطلاعات را به صورت شفاف در اختیار دستگاه قضا قرار ندادند؟ بی شک پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان باید به سرعت و با دقت عمل به نتایج خوبی برسد چرا که اموال متعلق به فرهنگیانی است که سازندگان وتربیت کنندگان نیروی انسانی کشور به شمار می روند. مسلم است که پیگیری واعاده حق فرهنگیان برآنها تاثیرات نیکویی به جا می گذارد و این مساله می تواند در ذهنیت فرهنگیان برای تربیت و پرورش دانش آموزان بسیار مثمر ثمر باشد. لذا به عنوان نماینده مردم از جمله نماینده فرهنگیان از رئیس جمهور، وزیرآموزش وپرورش انتظار می رود با توجه به اینکه بیشتر کسانی که مبالغ هنگفتی از صندوق برداشت کرده اند در داخل کشور به سر می برند آنها را مورد  پیگیری و شناسایی قرار دهند و با بازپس گیری مبالغ مورد نظر اعتماد جامعه فرهنگیان کشور را مجددا جلب نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توپانی ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
    0 0
    مهرماه امسال بازنشست شدم صندوق ذخیره فرهنگییان فقط مبلغی که طی چندسال ازبنده کسرنموده انددادندآنهم بعداز5ماه بدون سودوسهم دولت که قراربوددرپایان بازنشستگی به مابدهندازآقای روحانی تقاضاداریم بانک سرمایه که سرمایه ی دست رنج معلمان است دست دزدان بیت المال راازاین صندوق وبانک کوتاه نمایند امیدوارم دولت تدبیروامیدبه معلمان امیددهد.اگرمی خواهنددرانتخابات 96پیروزشوند.
  • ناشناس ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    0 0
    نوش جان بخورید چون اگه شما نخورید یه گروه دیگه میخورند به ما که نمیدن پس از شیر مادر حلالتره گوارای وجودتون