مشهد- با تصویب طرح دو فوریتی اعضای شورای شهر مشهد مکلف شدند هر سه ماه یک بار به ساختمان ها و مجتمع‌های تجاری و مسکونی فاقد استانداردهای لازم ایمنی تذکر رسمی بدهد.

شورای شهر مشهد به ساختمان های غیر ایمن کارت زرد نشان می دهد

به گزارش قدس آنلاین، اگر چه شورای شهر مشهد هنوز به صورت مستقیم وارد مبحث ساختمان‌های ناایمن نشده، اما نگرانی آن‌ها نسبت به ایجاد بحرانی چون حادثه پلاسکو منجر به واکنش اعضا شده است.

سید جلال فیاضی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در مشهد مراکزی داریم که به لحاظ قدمت و نوع فعالیت در معرض خطر هستند .

وی اظهار داشت: این موضوع را در جلسه غیر علنی اخیر عنوان کردم و خواستار جلوگیری از حادثه‌های احتمالی شدم.

او بیان کرد:به دلیل حساسیت موضوع از رئیس شورای شهر درخواست تشکیل جلسه داده ام و پیگیر آن خواهیم بود.

او به دلیل جلوگیری از تشویش اذهان عمومی از بیان اسامی این مراکز خودداری کرد.

چند روز پیش مدیرکل آتش نشانی مشهد در گفت وگو با قدس آنلاین از بازار رضا و مجتمع زیست خاور به عنوان ساختمان‌های ناایمن و در معرض خطر نام برد.

گفتنی است در این راستا یک عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت:در اتفاقاتی نظیر آتش سوزی برج سلمان مشهد و آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکوی تهران، شهرداریها متهم به قصور شدند.
غلامحسین صاحبی افزود:هم اکنون نیز در شهرداری مشهد،برای مجتمع‌های تجاری- مسکونی بزرگ مثل زیست خاور، سناریوهای مختلفی پیش بینی شده است تا در صورت آتش سوزی آتش نشانان و نیروهای امدادی با آمادگی کامل وارد صحنه شوند ولی اخطار صرف، کاری از پیش نمی‌ببرد.

وی پیشنهاد داد که در صورت عدم اعتنا برای ایمن کردن ساختمانهای مذکور قوه قضائیه خواسته این ساختمانها را مهر و موم کند .

محمد حسین جهانبخش نیز یادآور شد که یه نظر می‌رسد ساختمان شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد نیز نسبت به اطفای حریق ناایمن هستند.

محمد کمال سرویها هم بیان داشت: در هیات مدیره سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد تمامی این ساختمان‌ها را شناسایی و بارها به آنها  در خصوص احتمال خطر اخطار داده شده است.
سرویها گفت: اظهار امیدواری کرد که ساختمانهایی که توسط بازرسان آتش نشانی دستور ایمنی دریافت می‌کنند را جدی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.