مشهد- معاون دبیر کل آیسسکو گفت: با اشاره به اینکه این شهر یک پایتخت فرهنگی همیشگی است ابراز امیدواری کرد: همچنان که مشهد همواره در عرصه فرهنگی درخشیده است در آینده نیز شاهد درخشش فرهنگی این شهر باشیم.

مشهد با توجه به عقبه فرهنگی می تواند قله های نوآوری فرهنگی را فتح کند

به گزارش قدس آنلاین، معاون دبیر کل آیسسکو در مراسم آغاز رسمی مشهد ۲۰۱۷ در تالار قدس حرم مطهر رضوی گفت: مشهد همواره نفوذ و نقش بی بدیلی در پیشرفت فرهنگ بشری داشته است و این نقش مشهد را دارای جایگاهی رفیع کرده است.

دکتر امینه الحجری با اشاره به اینکه مشهد به عنوان دومین مقصد گردشگری زیارتی با بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر در سال جایگاه ویژه ای دارد، افزود: جذابیت مشهد در بین مسلمانان به واسطه جو معنوی آرامگاه امام رضا(ع) است.

او گفت: تنوع فرهنگی و قدرتمندی این شهر در دوران حکومتهای اسلامی و زندگی اقلیتهای مذهبی و قومی در کنار یکدیگر قدرت این شهر را حفظ کرده است و منجر به پیشرفتهای قابل ملاحظه در فرهنگ شده است.

دکتر امینه الحجری افزود: مشهد با توجه به عقبه فرهنگی می تواند قله های نوآوری فرهنگی را فتح کند.

او با اشاره به اینکه این شهر یک پایتخت فرهنگی همیشگی است ابراز امیدواری کرد: همچنان که مشهد همواره در عرصه فرهنگی درخشیده است در آینده نیز شاهد درخشش فرهنگی این شهر باشیم.

معاون دبیر کل آیسسکو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملاکهای تعیین پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: این سازمان در این زمینه معیارهای سختگیرانه ای دارد که مشهد حائز شرایط انتخاب شناخته شد.

او افزود: اصالت تاریخی فرهنگی مستند، کمک به ارتقای دانش و فرهنگ بشری، وجود بناهای یادبود تاریخی و تمدنی و نهادهای فرهنگی هنری فعال در زندگی که نمود آن وجود سازماندهی برای برگزاری مسابقات و جشنواره های فرهنگی و هنری و نمایشگاههای کتاب است از ملاکهای انتخاب پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.

همچنین با حضور وی و مسئولان کشوری و استانی تمبریادبود مشهد ۲۰۱۷ امضا شد.

در مراسم رسمی افتتاحیه این رویداد بزرگ مسئولان شخصیت های برجسته کشوری از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از ۲۵۰ میهمان خارجی از کشورهای اسلامی اعم از وزرا، نمایندگان مجلس، سفرا، کاردارها، شخصیت های فرهنگی و مذهبی حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.