زین الدین زیدان مربی رئال مادرید به صراحت گفته که از فهرست طولانی مصدومان تیمش که نام مودریچ و مارسلو هم اخیرا به آنها اضافه شده، به شدت ناراحت است.

زیدان در برزخ/ مصدومیت های زنجیره ای، خطری برای قهرمانی رئال

قدس آنلاین - گروه ورزشی: هردوی این بازیکنان در جریان بازی این هفته رئال مقابل مالاگا از ترکیب تیم بیرون رفتند. مشکل مودریچ خیلی جدی نیست و تا چند روز دیگر به جمع بازیکنان ملحق خواهد شد ولی مارسلو به دلیل درد همسترینگ به احتمال زیاد یک ماه درترکیب تیم حضور نخواهد داشت. این اوضاع شرایط را برای زیزو که گرت بیل، خامس رودریگس، دانی کارواخال، پپه و کوئنترائو را هم در فهرست مصدومان تیمش داشته، سخت تر از پیش کرده و حتی این احتمال وجود دارد که رئال به زودی صدرنشینی لالیگا و متعاقبا شانس قهرمانی این فصل لالیگا را به دلیل تعداد زیاد بازیکنان آسیب دیده اش از دست بدهد. زیدان در کنفرانس خبری روز دوشنبه دراین مورد گفت:" واقعا ذهنم درگیر شده است. ما بازی مهمی روز چهارشنبه مقابل سلتاویگو در جام حذفی داریم و این مصدومیت ها شرایط را برای ما سخت می کند. هنوز زمان زیادی از این فصل باقی مانده و همان طور که همیشه گفته ام ما به همه بازیکنان خود نیاز داریم"

تا این مقطع از فصل جاری، 19 تن از 24 بازیکن رئال مادرید به دلایل مختلف در دیدارهای مختلف این تیم به دلیل آسیب دیدگی غیبت داشته اند. تنها از شروع سال 2017 ، پپه، خامس رودریگس، دانی کارواخال، لوکا مودریچ و مارسلو به دلیل مصدومیت عضلانی از ترکیب تیم کنار گذاشته شده اند. پیش از این رئال در ماه نوامبر با ازدست دادن گرت بیل بزرگ ترین ضربه را از مصدومیت ستاره هایش خورده بود.

رسانه های مادریدی در روزهای اخیر دلایل زیادی برای این مصدومیت ها مطرح کرده اند. عده ای از آنها این مصدومیت ها را ناشی از استرس روانی می دانند که بازیکنان به دلیل چهل بازی پیاپی بدون شکست رئال تجربه کرده اند. گروهی دیگر معتقدند که اگر مربی تیم بازیکنان دیگر را هم همانند مودریچ و مارسلو هر سه روز یک بار برای 90 دقیقه درترکیب تیمش به کار گیرد، احتمال اینکه مصدومان رئال ازاین تعداد فراتر رود هم وجود دارد.

بهرحال هردلیلی که این شرایط سخت را برای زیدان ایجاد کرده، تیم او تا این مقطع از فصل به خوبی با همه مشکلات کنار آمده است. جانشین احتمالی مارسلو در سمت چپ فابیو کوئنترائو است که البته به هیچ وجه شرایط روزهای خوبش را ندارد. به خصوص که او کمتر از هر زمان دیگری درترکیب تیم به زمین می رود و خودش هم دراین فصل قربانی مصدومیت بوده است. غیبت مارسلو به طور حتم بعد از گرت بیل، بزرگ ترین ضربه را به تیم زیزو وارد می کند. تیم او در سمت چپ دفاعی با مشکلات جدی روبرو است و ناچو فرناندس تنها بازیکنی است که می تواند در این منطقه برای رئال انجام وظیفه کند.

اما ناچو به دلیل سرعت پایین به احتمال زیاد مقابل ایاگو آسپا مهاجم سلتا در بازی امشب در کوپادل ری و مقابل کارلو ولا مهاجم سوسیه داد در بازی یکشنبه اینده رئال در لالیگا دچار مشکل خواهد شد. در سمت راست خط دفاعی هم مشکلات به مراتب پیچیده ترهستند. کارواخال شاید تا پیش از مصدومیتش یکی ازسرحال ترین بازیکنان رئال به شمار می رفت. او در زمان حمله و دفاع یکی از مهره های کارآمد تیمش بود و حالا جای خالی او هم به خوبی در زمین احساس می شود. دانیلو جانشین او اولین گلش برای رئال مادرید را مقابل سلتا به ثمر رساند و البته هنوز نتوانسته نظر مساعد هواداران متوقع این تیم را جلب کند.

در آخرین فصل کارلو آنچلوتی در رئال مادرید، ماههای ژانویه و فوریه امیدهای تیم را برای قهرمانی در لالیگا به طور کامل ازبین بردند و این تیم به دلیل مصدومان فراوان در جام حذفی هم از گردونه رقابتها حذف شد. با این که آنچلوتی به اندازه زیزو در استفاده چرخشی ازبازیکنان تیمش موفق نبود، درحال حاضر شرایط مشابهی در رئال با مربی فرانسوی روی نیمکت به چشم می خورد. اما گر زیدان راه حل لازم برای همزیستی با شرایط کنونی را تا یک ماه دیگر پیدا کند و گرت بیل هم تا آخر فوریه به ترکیب تیم بازگردد، آنگاه مسیر این تیم برای قهرمانی در لالیگا هموارتر از همیشه به نظر خواهد رسید. درغیر این صورت تاریخ برای سفیدپوشان مادریدی تکرار خواهد شد و با از سرگیری مرحله حذفی لیگ قهرمانان در ماه مارس، مشکلات به اوج خواهند رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.