همدان- معاون پژوهشی بنیاد ایران‌شناسی با بیان اینکه باید جایگاه معماری و شهرسازی اسلامی ـ ایرانی احراز شود، گفت: در همین راستا در آینده نزدیک مجله باستان‌شناسی ایران فرهنگی را منتشر و دانشنامه تاریخی شهرسازی ایران را تدوین می‌کنیم.

دانشنامه تاریخی شهرسازی ایران منتشر می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد بهرام‌زاده صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه آنچه که ماموریت خطیر ما در اشاعه فرهنگ ایرانی و اعتلای ایران است بخشی در حوزه شهرسازی و معماری متمرکز می‌شود اظهار کرد: معماری و شهرسازی دارای جایگاه شایسته است.

وی با بیان اینکه توجه به معماری و شهرسازی، نیازمند تلاش بیشتری است افزود: باید تلاش کنیم تا این فرهنگ بتواند جایگاه واقعی خود را بیابد چراکه تاریخ، فرهنگ و معماری و شهرسازی در صورت بی‌توجهی در معرض تهدید قرار بگیرد.

 معاون پژوهشی بنیاد ایران‌شناسی با اشاره به اینکه ما تاریخ را ننگاشته‌ایم یادآور شد: توجه به جامعه علمی دانشگاه برای پرداختن به این مهم موضوعی بوده که مورد توجه قرار نگرفته و ما همواره نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه بنیاد ایران‌شناسی مصمم به احراز جایگاه شایسته معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی است خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک مجله باستان‌شناسی ایران فرهنگی را منتشر و دانشنامه تاریخی شهرسازی ایران را تدوین می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.