شعبه ارزی بانک ها بعد از تحریم های ظالمانه علیه آنها توسط استکبار جهانی ناچار شدند فعالیت های خود را در زمینه خدمات ارزی متوقف کنند و چون صرافان در بخش خصوصی نیز توانائی کافی برای دادن خدمات به مردم را نداشتند تدبیری اندیشیده شد و صرافی هائی زیر مجموعه هر بانک به وجود آمد که به عنوان صرافی های بانکی معرفی و معروف شدند و به فعالیت پرداختند.

تحریمها لغو شد، چرا کماکان بانک هایمان را از دادن خدمات ارزی محروم کردیم؟!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تراز،  اصغر سمیعی رئیس اسبق کانون صرافان با بیان اینکه تا شهریورماه سال ۸۹ شعب ارزی بانکهای کشور که به حمدالله در سراسر کشور گسترده بودند و کماکان هستند  به طور کامل فعال و بسیار منظم مشغول ارائه خدمات به مردم و همچنین صرافی ها بودند به خبرنگار تراز گفت: بعد از تحریم های ظالمانه توسط استکبار جهانی، آنها  ناچار شدند فعالیت های خود را در زمینه خدمات ارزی متوقف کنند. وی افزود:  چون صرافان در بخش خصوصی، توانائی کافی برای ارائه خدمات به مردم را نداشتند تدبیری اندیشیده شد و صرافی های زیر مجموعه هر بانک به وجود آمدند که به عنوان صرافی های بانکی معرفی و معروف شده و به فعالیت پرداختند.


سمیعی خاطرنشان کرد: اینکه چگونه وظایف خود را انجام دهیم و  چند مورد آنان خوب، چند مورد بد و چند مورد دیگر متوسط بودند موضوع بحث نیست ولی سوالی که مطرح است این است که با توجه به رفع تحریم ها علیه سیستم بانکی کشور و با توجه به توانائی بالا و شعب ارزی فراوان و متعدد و کارمندان مجرب در زمینه خدمات ارزی چرا کماکان بانکهای ما باید از ارائه خدمات ارزی طفره رفته و مردم را از خدمات آنها محروم نگه داریم و  وقتی که آب است چرا کماکان اصرار به گرفتن تیمم داریم؟

وی افزود: با فعال شدن بانک ها دیگر چه نیازی به زائده ای به نام صرافی بانکها است؟ و در واقع چرا بانکهای ما با این همه تجهیزات و امکانات و شعب در سراسر کشور باید بیکار و تماشاچی باشند تا مثلا هر کدام یک صرافی زیر مجموعه ا داشتن تنها یک یا دو شعبه داشته باشند؟ که تازه اکثر آنها به هیچ وجه مسئولیت پذیری و اعتبار و تخصص بانکها را ندارند.

او اضافه کرد: البته که در بین مدیران صرافی های بانکی هم انسانهای وارسته، مسئول و کارآمد داریم که برخی از آنها در این سال ها با تلاش و صمیمیت با کمک صرافی های بخش خصوصی توانسته اند  چرخ اقتصاد کشور را به هر حال به گردش در آورند.

منبع: تراز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.