خرم آباد - وزیر نیرو با اشاره به وجود مشکل در کیفیت منابع آبی در کشور گفت: در تامین آب علاوه بر برنامه ریزی های لازم برای صرف هزینه و اجرای طرح های آبرسانی باید برای بدست آوردن آب با کیفیت نیز تلاش شود.

کیفیت منابع آبی در کشور با مشکل مواجه است/برخی شهرهای لرستان در تامین آب شرب مشکل دارند

به گزارش قدس آنلاین حمید چیت چیان صبح پنجشنبه در مراسم بهره برداری از طرح انتقال آب رودخانه کاکارضا به خرم آباد با اشاره به چند طرح در دست اقدام در حوزه های آب و برق در استان لرستان اظهار کرد: متاسفانه در این استان با وجود بارش های بیش از ۵۰۰ میلی متر اما همچنان مشکل تامین آب آشامیدنی برخی شهرهای لرستان حل نشده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه کار آبرسانی در تعداد قابل توجهی از شهرهای استان لرستان در حال اجراست، اظهار کرد: شبکه آبرسانی به صورت مدرن در ۱۱ طرح استان لرستان به صورت مدرن با پیشرفت فیزیکی ۲۲ تا ۹۰ درصد در ۵۰ هزار و ۱۶۰ هزار هکتار در حال اجرا است.

وی افزود: آبرسانی روستایی در استان به خوبی انجام شده و در کل کشور نیز پیش بینی می شود تا ۲ سال آینده هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون آب نماند.

چیت چیان خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۱۲۰ طرح متعدد آبرسانی در کشور در حال اجرا است که گاه برای اجرای هر طرح چند صد کیلومتر طول و مسیر انتقال باید انجام شود.

اجرای بیش از ۹ پروژه فاضلاب در لرستان

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کردند که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های آب و فاضلاب، زیست‌محیطی و ریلی اختصاص‌یافته که از اولویت‌های دولت در تنظیم بودجه بوده است.

حمیدرضا جانباز اظهار داشت: خوشبختانه استان لرستان بخش عمده‌ای از منابع خود و استان‌های پایین‌دست را تأمین می‌کند.

وی بابیان اینکه مسئله فاضلاب موضوعی مهم است افزود: مسئله فاضلاب صیانت از آب‌های سطحی است که بیش از۹ پروژه فاضلاب در استان در حال اجراست و بیش از پنج تصفیه‌خانه نیز در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: متوسط شاخص برخورداری جمعیت استان از متوسط کشور بالاتر است و در خرم‌آباد بیش از ۹۵ درصد از مردم به سامانه فاضلاب شهری متصل هستند که اقدام بسیار مطلوبی است.

وی اظهار داشت: در شهر بروجرد مشکلاتی داریم که وزیر نیرو دستوراتی را صادر کردند که سعی می‌شود در این شهرستان قبل از اینکه مسئله احداث سد آبسرده به اتمام برسد بتوانیم سامانه‌ای را طراحی کنیم و اجرای آن را به‌طورجدی در دستور کار قرار دهیم.

جانباز عنوان کرد: وزارت نیرو درزمینهٔ سد کاکا رضا  و مخمل کوه حتماً  تصمیم خواهد گرفت، باید علاوه بر اینکه دبی پایه را در شرایط فعلی تأمین کنیم با توجه به اینکه سامانه برای افق انتقال هزار و ۴۲۰ و جمعیت بیش از ۶۵۰ هزار نفر طراحی‌شده بتوانیم از آب  تنظیم‌شده سد استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.