ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: باید به این واقعیت تلخ و ناگوار اعتراف کنیم که انقلاب اسلامی از میوه فقر و زشتی تبعیض و رانت خواری و فساد مالی وابستگان به مسئولان رنج می برد و رقم و عدد و آمارهایی که از مسئولان قضایی و نظارتی و برخی از کمیسیون های مجلس ارائه می شود، دل هر انسان دلسوز و علاقه مند و انقلابی را خالی می کند.

کشور از فقر، تبعیض، رانت و فساد مالی رنج می برد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: فقر و فساد و تبعیض بزرگترین چالش کشور عزیز ما ایران است و متأسفانه این سه لکه ی سیاه بر دامن انقلاب اسلامی دیده می شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی در اوج بلوغ علمی و عملی و پیشرفت است، افزود: همه سیاستمداران چه دوست و چه دشمن چه داخلی و چه خارجی به این حقیقت اذعان دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیان داشت: قدرت، عزت و عظمت انقلاب و نظام اسلامی روز افزون است و علی رغم موانع و چالشهای بزرگ که همواره از ناحیه دشمن برای انقلاب و نظام پیش آمده است همیشه حرکت رو به رشد داشته و توانایی های آن در ابعاد گوناگون روز به روز در حال افزایش است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی یادآور شد: انقلاب اسلامی در عرصه عمل، الگو و جاذبه های چشمگیر و حیرت انگیزی برای جهان اسلام و میلیونها انسان را در جهان به ارمغان آورده است.

وی خاطرنشان ساخت: دوران دفاع مقدس؛ استقامت و پایداری مردم در جنگ سخت ۸ ساله تحمیلی را بر نظام سلطه تحمیل کرد و امنیت و اقتدار ملی و قدرت بازدارندگی در مقابل دشمن برای ملت به ارمغاان آورد و برای بقاء و استمرار راه امام و شهداء خونهای پاک جوانان این مرز و بوم را تقدیم نمود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: باید به این واقعیت تلخ و ناگوار اعتراف کنیم که انقلاب اسلامی از میوه فقر و زشتی تبعیض و رانت خواری و فساد مالی وابستگان به مسئولان رنج می برد و رقم و عدد و آمارهایی که از مسئولان قضایی و نظارتی و برخی از کمیسیون های مجلس ارائه می شود، دل هر انسان دلسوز و علاقه مند و انقلابی را خالی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی تأکید کرد: چرا کشوری دارای غنی ترین ذخایر نفت و گاز و دومین صادر کننده نفت جهان و دارای هزاران میلیارد دلار تولید ناخالص ملی، باید از پدیده فقر رنج ببرد و مردمی که جنگ را اداره کردند چرا باید شاهد فساد و دچار تبعیض باشند.

وی با بیان اینکه بروز فقر در جامعه و فساد مالی و رانت خواری و غارت میلیاردها تومان توسط نورچشمی ها، معلول ناکارآمدی دولت است، گفت: دولت، مسؤولان اجرایی در برخورد با رانت خواری و قطع نمودن دست غارت گران از بیت المال باید از خود شروع کنند و نهادهای نظارتی نیز انقلابی عمل کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: مشکل کشور در مبارزه با مفاسد اقتصادی قانون نیست قانون اساسی ما بهترین راه حل ها را در ۱۵ اصل بویژه اصول ۳ و ۴۳ برای مبارزه با فقر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی افزود: مهمترین مانع در اجرای اقتصاد مقاومتی فساد اداری موضوع قاچاق کالا است که اقتصاد کشور سالها به آن دست گریبان است.

وی بیان داشت: واردات بی رویه، بزرگترین ضربه را به تولیدات کشور وارد کرده است و اگر از واردات بی رویه و غیرضرور جلوگیری نشود، تولید هر روز ضعیف تر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: افزایش تولیدات داخلی باعث می شود که مصرف کننده تمایلی به استفاده از کالاهای ایرانی نداشته باشد و همین امر باعث می شود کالاهای خارجی جای تولید ایرانی را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی خاطرنشان ساخت: فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن اهتمام جدی داشت و مصرف کنندگان داخلی باید به استفاده از کالاهای تولید داخلی تمایل داشته باشند.

وی به مسأله نقض عهد توسط آمریکا اشاره و  با بیان اینکه برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد کشور از وابستگی به فروش نفت کاهش یابد، تصریح کرد: چرا مسؤولان ارشد تیم مذاکره کننده هسته ایی فقط به بدعهدی و کارشکنی آمریکاییها اشاره می کنند اما برای مقابله با عهدشکنی آنها اقدام نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اذعان مسئولان ارشد دولتی بر ناکامی برجام هر روز ابعاد تازه پیدا می کند، تأکید کرد: پس از گذشت یک سال از امضای برجام و بدعهدی آمریکایی ها این حقیقت روشن شد که آمریکاییها بد قول ترین رژیم های جهان هستند و در عهدشکنی و عدم پایبندی به تعهدات بین المللی کارنامه سیاه و زشتی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در ادامه گفت: انفعال و عقب نشینی و انقلابی عمل نکردن، تمکینی به خواست های دشمن است و تا وقتی که در برابر آنها قاطعانه موضع گیری نکنیم و در انتظار وعده های دروغین و روی کاغذ آنها باشیم آنها نه تنها به خواسته های ملت ما تمکین نمی کنند بلکه هر روز گستاخت ر و در صدد اعمال تحریم های جدید و فشارهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی علیه ما هستند.

وی به حادثه ساختمان پلاسکو اشاره کرد و اظهار داشت: حماسه غرور آفرین آتش نشانان شهید همانگونه که شهدای عزیز در دوران دفاع مقدس نام ایران را جاودانه کردند، این قهرمانان ایثارگر و فداکار که با تقدیم جان شیرین خود جان هزاران نفر از بازاریان و کسبه را نجات دادند، مایه افتخار و مباهات است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود:  یک هفته از فداکاری و رشادت این مردان تاریخ ساز می گذرد و آتش نشانانی که روح جوانمردی و ایثار را در جامعه اسلامی ایران زنده کردند، کسانی که برای نجات مردم از جان و آرزوهای خود گذشتند و به خیل شهیدان و قهرمانان ملی پیوستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی بیان داشت: البته حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو درس های عبرت آموزی را دارد و هشدار جدی به مسؤولان کشور است.

وی یادآور شد: این اتفاق ناگوار باید درس عبرتی برای مهندسی برج های سر به فلک کشیده باشد باید نهایت دقت در پیشگیری از حوادثی همانند ساختمان پلاسکو داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خاطرنشان ساخت: تذکر به شهردار محترم راجع به عوارض ساخت و ساز، رعایت وضعیت مالی کسانی که فاقد مسکن هستند، نسبت به جرایم ساختمانی، جانب مساعدت و همکاری با مردم را رعایت کنند و نباید اجحافی در حق مردم صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.