وزیر ارشاد گفت: تجهیزات لازم و بودجه و امکانات برای این امر پیش‌بینی و منتقل شده است و به‌تدریج همه استان ها به میزانی که تهران از فرصت‌های فرهنگی استفاده می‌کند، از این امر بهره‌مند خواهند شد.

امکانات فرهنگی را به همه شهرها و روستاها می‌بریم

قدس آنلاین - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «قدس» از عزم این وزارتخانه برای تحقق عدالت فرهنگی و هنری در سراسر کشور خبر داد. سیدرضا صالحی امیری گفت: سیاست من بعد از مستقر شدن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بوده است که حداکثرِ فرصت‌های فرهنگی را به استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاهای کشور بدهیم زیرا حق همه مردم ایران است که از فرصت‌های فرهنگی کشورشان بهره‌مند شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های تئاتر و سینمای فجر در سطح کشور، گفت: برای تحقق عدالت فرهنگی مجوز فعالیت‌های فرهنگی را در تمام استان‌های کشور صادر خواهیم کرد. تهران تنها ۲۰ درصد جمعیت کشور را داراست و ۸۰ درصد هم در استان‌های دیگر زندگی می کنند. منابع و امکانات نباید در پایتخت متمرکز شوند و باید به سطح کشور بروند.

وی با تأکید بر اینکه اصرار زیادی داریم که تولیدات فرهنگی و هنری در همه کشور دیده شوند، افزود: مراسم‌های مختلف و جشنواره‌های فرهنگی و هنری نیز باید به استان های دیگر منتقل شوند. برگزاری موفق جشنواره‌های رویش و یاس در شهرستان‌ها نشان داد که بودجه و امکانات لازم برای این امر پیش‌بینی شده است.

وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگار ما که از پیش‌بینی امکانات لازم برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در ۳۰ استان کشور پرسیده بود، گفت: تجهیزات لازم و بودجه و امکانات برای این امر پیش‌بینی و منتقل شده است و به‌تدریج همه استان ها به میزانی که تهران از فرصت‌های فرهنگی استفاده می‌کند، از این امر بهره‌مند خواهند شد.

به گفته وی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به‌صورت پیوسته در حال مطالعه و پایش امکانات برای تحقق این سیاست است.

صالحی امیری درباره مشکلات پیش‌آمده در پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره و احتمال تسری آن به جشنواره‌های استانی گفت: این مسأله یک مشکل و اختلال موقت بود و باید آن را یک استثنا دانست. اکنون مشکل حل شده است و علاقه‌مندان به‌مرور برای دریافت بلیت‌های خود به پردیس ملت مراجعه می‌کنند و بدون هیچ تبعیض و کمترین مشکلی بلیت‌هایشان را دریافت می‌کنند.

۲۳۸ پروژه فرهنگی در قالب «مشهد ۲۰۱۷» از فجر تا فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت ۲۳۸ پروژه در قالب برنامه معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تعریف شده که قرار است از دهه فجر امسال تا دهه فجر ۹۶ به اجرا در آید.

صالحی امیری با بیان اینکه تحویل مسؤولیت پایتخت فرهنگی جهان اسلام به مشهد مقدس اتفاق مهمی برای کشور است که باید از این فرصت به‌درستی استفاده کرد، افزود: در این مدت تحولات و اتفاق‌های خوبی در خراسان و سراسر کشور شکل خواهد گرفت؛ از جمله اینکه اولین همایش گفت‌وگو میان ایران و عرب در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور ۸۵ تن از نخبگان جهان عرب و صدها تن از اندیشمندان و نخبگان داخلی آغاز شد که طلیعه خوبی است برای پیشبرد موضوع وحدت و همگرایی میان کشورهای جهان اسلام و نخبگان و اندیشمندان آنها.

وی تصریح کرد: در این رویداد آنچه اهمیت دارد این است که  که مشهد در جوار مضجع ثامن‌الحجج(ع) به عنوان محور وحدت در جهان اسلام معرفی شد. 

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.