با جدی تر شدن پرونده های فساد ضد نخست وزیر رژیم صهیونیستی، احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی افزایش یافت.

احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین، سومین جلسه بازجویی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به اتهام دست داشتن در پرونده های فساد و برملا شدن پرونده های جدید فساد ضد او، سوالاتی را درباره پیامدهای سیاسی این اتهامات و احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل مطرح کرده است.

هانی فحص گزارشگر شبکه المیادین می‌گوید: اسرائیلی ها هر روز با طرح پرونده های جدید فساد ضد نخست وزیر خود روبرو می شوند. تاکنون چهار پرونده فساد ضد نتانیاهو مطرح شده است که پرونده های هزار، دو هزار، سه هزار و چهار هزار خوانده می شود.

یونیت لیوی گوینده کانال دهم تلویزیون اسرائیل گفت: «در کنار پرونده دریافت هدایا که پرونده هزار خوانده می شود و پرونده موزیس (ناشر روزنامه یدیعوت آحارونوت) که پرونده دو هزار خوانده می شود، امشب درباره پرونده موسوم به سه هزار سخن می گوییم که مربوط به زیردریاییها و کشتی هاست.»

در ادامه این گزارش آمده است: دو پرونده جدید فساد به فهرست طولانی تحقیقات و شبهه هایی که درباره نتانیاهو و خانواده اش مطرح می شود، اضافه شد. این پرونده ها، فشارها را بر آینده سیاسی نتانیاهو تشدید می کند. در حالی که هنوز مضمون پرونده چهار هزار مشخص نیست، نتانیاهو با اتهاماتی در پرونده سه هزار که مربوط به خرید سه زیردریایی جنگی از آلمان است، روبرو شده است. گفته می شود وکیل شخصی نتانیاهو در این پرونده پول هایی دریافت کرده است. نتانیاهو که سومین بار بازجویی شد با موجی از سوالات روبروست که رقبای او در کنست مطرح می کنند. نتانیاهو در مقابل، مخالفان خود را به دورویی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بنیامین نتانیاهو در کنست گفت: «قانون اجازه می دهد از دوستان هدیه دریافت کنیم. من نخستین فردی نیستم که با نویسندگان و ناشران روزنامه ها دیدار می کنم. پیش از من، باید  از چهل و سه عضو کنست بازجویی شود که به قانون روزنامه اسرائیل هیوم رای دادند.»

اسحاق هرتسوگ رهبر مخالفان اسرائیل در کنست خطاب به نتانیاهو گفت: «به نظر می رسد شامپاین و سیگار بر تو تاثیر گذاشته است. هدیه بزرگی که می توانی به اسرائیلی ها بدهی آن است که کلیدها را تحویل بدهی و استعفا کنی.»

گزارشگر شبکه المیادین خاطر نشان کرد: تحلیلگران اسرائیلی از افزایش احتمال صدور کیفرخواست ضد نتانیاهو تا ماه مه آینده خبر می دهند. این مسئله، احتمال استعفای او از نخست وزیری را افزایش می دهد. در این صورت، انتخابات زودهنگام در اسرائیل پیش از پایان سال 2017 برگزار خواهد شد.
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.