مشهد- معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از فراهم آوردن پل ارتباطی سریع و آسان میان خیران و واقفان با آستان قدس رضوی برای یاری رساندن به نیازمندان حقیقی از طریق سامانه پیامکی #۸۸۸* خبر داد.

سامانه پیامکی برای ارتباط آسان خیران با آستان قدس رضوی راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی گفت: از این پس امکان پرداخت نذورات و موقوفات به حساب آستان قدس رضوی برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه فراهم شده است، آحاد مردم خیر و نیک اندیش ایران اسلامی می‌توانند از طریق ارسال کد دستوری #۸۸۸* در شبکه‌ اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، آستان قدس رضوی را در امدادرسانی به نیازمندان و محرومان جامعه همراهی کنند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی افزود: سامانه «نهضت خدمت به نیازمندان و زائران امام رئوف(ع)» یک برنامه ارتباطی سریع و آسان میان نیک اندیشان خیر و آستان قدس رضوی است. علاقه مندان می‌توانند با استفاده از شماره #۸۸۸* آستان قدس رضوی را در امر یاری رساندن به ایتام و مستضعفان همراهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی کمک‌های جمع آوری شده از طریق این سامانه قطعا در راستای نیات واقفان و خیران هزینه خواهد شد، عنوان کرد: این سامانه به علاقه مندان این امکان را می‌دهد تا در چهار بخش وقف و نذر، کمک به نیازمندان، ساخت زائرشهر و زیارت اولی‌ها کمک های نقدی و غیرنقدی خود را با نظارت آستان قدس رضوی هزینه کنند. همچنین امکان اطلاع‌رسانی درباره شیوه صرف کمک‌های خیران و مشارکت کنندگان عزیز از طریق این سامانه وجود دارد.

۲۱۰ هزار زائر اولی به حرم رضوی مشرف شدند

خاکسار قهرودی در توضیح طرح تشرف زائران زیارت اولی گفت: این طرح ویژه افراد بالای ۴۰ سال سن بوده که به سبب مشکلات مالی تاکنون توفیق تشرف به بارگاه منور رضوی را نداشته‌اند یا از آخرین زیارت آن‌ها بیش از ۲۰ سال گذشته است که با همکاری ارگان‌های امدادرسان نظیر کمیته امداد، بهزیستی، خیریه‌های معتبر مردم و ... این افراد شناسایی و به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: این افراد در مشهد به مدت ۳ روز میهمان آستان قدس رضوی هستند. در این طرح از نیمه دوم اردیبهشت تا کنون افزون بر ۲۱۰ هزار زائر زیارت اولی به بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) مشرف شدند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به طرح زائرشهر رضوی، خاطرنشان کرد: زائر شهر رضوی اقامتگاهی برای اسکان زائران کم درآمد حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) است که در سه فاز و برای اسکان ۲۰ هزار زائر در زمینی به وسعت ۳۵ هکتار در ورودی مشهد از سمت بزرگراه باغچه در دست احداث است.

وی اضافه کرد: امروز متاسفانه جمعیت زیادی از زائران حضرت رضا(ع) با درآمدهای متوسط به پایین توان مالی اسکان در هتل‌ها و میهمانپذیرها را ندارند و عموما در کمپ‌های سطح شهر اسکان می‌یابند. بی‌تردید این نوع اسکان در شأن زائران امام علی بن موسی الرضا(ع) نیست، بنابراین آستان قدس رضوی تلاش دارد زائرسرایی مناسب را برای این عزیزان تدارک ببیند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در حوزه کمک به محرومان راهگشا خواهد بود، اضافه کرد: ‌در مقوله مبارک احسان و کمک به محرومان آستان قدس رضوی نقش محور و میانجی را دارد که خدمات را توسط مردم و با کمک و هماهنگی خیریه‌ها در اختیار نیازمندان و محرومان در مناطق محروم و مورد نیاز قرار می‌دهد.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی حضور و همراهی مردم برای موفقیت در هر امری را یک موضوع مهم و حائز اهمیت معرفی و بیان کرد: در همین راستا آستان قدس رضوی از آحاد ملت شریف و خیر ایران اسلامی برای همکاری و همراهی در احداث زائرشهر امام رضا(ع)، کمک به نیازمندان و مشارکت برای تشرف زائران زیارت اولی در قالب نذر، وقف و سایر نیات حسنه دعوت می‌کند.

خاکسار قهرودی با یادآوری روحیه مشارکت مردم در مراحل مختلف انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب احساس مشارکت عمومی به‌گونه‌ای بود که مردم تنها انقلاب و نهادهای حاکمیتی را مسئول رسیدگی به امور نمی‌دانستند و با حضور خود بسیاری از گره‌های پیش روی کشور را می‌گشودند.

وی بیان کرد: امروز نیز راه برون رفت ما از بسیاری معضلات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی احیای همان روحیه مشارکت عمومی است. هنگامی که احساس مشارکت عمومی و حضور مردمی وجود داشته باشد، علاوه بر اینکه مشکلات به بهترین شکل ممکن توسط خود مردم حل می‌شود، آثار فرهنگی بسیار مثبت و ارزشمندی نیز در جامعه شکل می‌گیرد؛ در این امر برکت بسیار بزرگ و سازنده‌ای نیز برای خیران و مشارکت کنندگان به وجود خواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.