بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در هفته آخر بهمن‌ ماه خبر داد.

مردم خراسان جنوبی میزبان رئیس جمهور می‌شوند/  افتتاح چند پروژه ملی

به گزارش قدس آنلاین، سید علی اکبر پرویزی شنبه شب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با تأکید بر اینکه باید مشکلات واحدهای تولیدی مشکل‌دار حل شود، اَظهار داشت: بخشی از بانک‌ها تسهیلاتی را مصوب می‌کنند و آن را به حساب بدهی دولتی مجموعه خود واریز می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه جایگزین کردن تسهیلاتی که پرداخت می‌کنیم بابت بدهی ظلم است، تصریح کرد: بانک‌ها با این اقدام فقط بدهی‌های را به روز کرده‌اند و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید مشکلات مجموعه تولیدی حل شود، تبیین کرد: اگر بانک‌های خراسان جنوبی در زمینه ارائه تسهیلات مشکل دارند باید هر چه سریعتر اعلام کنند که این امر شدنی نیست تا بتوانیم مکاتبات خود را با بانک مرکز انجام دهیم.

پرویزی منتظر نگه‌داشتن واحدهای تولیدی را امری غیر اخلاقی دانست و تبیین کرد: باید صداقت و شهامت داشته باشیم که اگر تسهیلات این واحد تولیدی امکان پذیر نیست اعلام کنیم.

وی از عملکرد بانک‌های استان طی دو ماه اخیر انتقاد کرد و توضیح داد: باید نسبت به پروژه‌هایی که در دست بررسی دارید ورود پیدا کنید و در این زمینه بانک‌ها نیز اگر مشکلی برای سرمایه‌گذاری و کسری مدارک دارند اعلام کنند تا ابلاغ شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واگذاری تسهیلات به بانکی که خوب کار می‌کند خوب نیست، ادامه داد: باید پروژه‌ها میان بانک‌ها توزیع شود چرا که بعضی از بانک‌ها تحت فشار هستند و بعضی بانک‌ها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند لذا بانک‌هایی که نقش کمتری در ارائه تسهیلات دارند باید پیگیری شود.

پرویزی با اشاره به اینکه در زمینه وضعیت کارخانه سیمان باقران صحبت‌هایی انجام شده است که وضعیت این کارخانه روشن شود، ادامه داد: همچنین در زمینه کارخانه کک طبس قسط  اولیه قرار بود واریز شود که از بس به ما دروغ گفته‌اند نمی توانیم قبول کنیم.

وی خطاب به بانک‌های استان، بیان داشت: ما تا شب عید از شما پول می‌خواهیم لذا باید پروژه‌هایی که می‌توانید تا قبل از سال آینده به اتمام برسانید را محقق کنید.

استاندار خراسان جنوبی تبیین کرد: مدیران بعضی از بانک‌ها مانند صندوق توسعه و تعاون و پست بانک اعلام کردند که در زمینه منابع مشکلی ندارند لذا از این فرصت‌ها برای افزایش منابع خود استفاده کنید.

پرویزی به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: این سفر در هفته آخر بهمن‌ماه انجام می‌شود و هدف روحانی از این سفر کاری است.

وی با اشاره به اینکه طی این سفر عملکرد دستگاه‌ها و اجرای خدمات دولت در سفر گذشته بررسی می‌شود، اضافه کرد: بانک‌هایی که پروژه‌های سنگینی دارند و نیازمند حمایت هستند اعلام کنند تا در سفر روحانی مدیران آنها حضور یابند و مشکلاتشان با حضور رئیس جمهور و معاونان پیگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سفر روحانی به خراسان جنوبی پروژه‌های ملی افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در حال پیگیری سه پروژه هستیم که در سفر رئیس جمهور به استان عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.