یک مقام کاخ سفید اعلام کرد دارندگان کارت سبز آمریکا پس از انجام یک غربالگری مجدد می توانند به خاک آمریکا بازگردند.

کاخ سفید: دارندگان گرین‌کارت برای ورود به آمریکا باید مجددا تایید صلاحیت شوند

به گزارش "قدس آنلاین"؛ کاخ سفید روز گذشته (شنبه) در تایید اظهارات سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد دارندگان کارت سبز (گرین کارت) باید پیش از بازگشت به آمریکا مورد غربالگری مجدد قرار گیرند.

پیشتر، سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده بود افرادی که دارای کارت سبز هستند نیز مشمول قانون جدید "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به این کشور می شوند.
"جیلیان کریستنسن"، سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا در یک ایمیل در پاسخ به پرسش یک خبرنگار اعلام کرده بود: این طرح جدید ترامپ، دارندگان کارت سبز را هم شامل می شود.
یک مقام ارشد کاخ سفید شب گذشته به منظور شفاف سازی بیشتر درباره این مسئله اعلام کرد: "دارندگان کارت سبز که در حال حاضر از آمریکا خارج شده اند و می خواهند به کشور بازگردند باید ابتدا به سفارت یا کنسولگری آمریکا مراجعه کنند و مورد غربالگری مجدد قرار بگیرند. آنها می توانند در صورت احراز صلاحیت دوباره به خاک آمریکا بازگردند."
"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با امضای یک فرمان اجرایی، ورود پناهجویان به آمریکا را برای 120 روز و ورود اتباع 7 کشور مسلمان شامل عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به مدت 90 روز به این کشور ممنوع کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.