اهواز-به دنبال وقوع پدیده گرد و غبار طی چند روز گذشته در اهواز، آب بسیاری از مناطق این شهر قطع شد که با برقراری مجدد آب، مشترکان با آب گل آلود مواجه شدند.

وضعیت آبرسانی اهواز گل آلود است

در این خصوص معاون بهره برداری شرکت آبفای اهواز  در گفت و گو با قدس آنلاین بیان کرد: بدلیل قطعی برق، تصفیه خانه های شماره یک و دو اهواز خاموش و شهروندان با قطعی آب روبرو شدند.

سعید دشتی زاده افزود: پس از وصل برق، تصفیه خانه ها شروع به کار و اقدام به پمپاژ کردند که این وقفه سبب شد که گل و لای به داخل شبکه آبرسانی نفوذ کند.

وی تصریح کرد: اغلب ساکنان منازل در اهواز از پمپ آب استفاده می کنند و به دلیل قرار گرفتن این پمپ ها بر روی شبکه توزیع، شاهد گل و لای در منازل هستند.

معاون بهره برداری شرکت آبفای اهواز تأکید کرد: نصب مستقیم پمپ برروی شبکه توزیع بنا به مستندات و قوانین نصب انشعاب های آب و فاضلاب و مقررات ملی ساختمان غیرقانونی و ممنوع است.

وی گفت: نصب اینگونه پمپ ها بر روی شبکه توزیع آب سبب آلودگی آب آشامیدنی می شود.

وی یادآور شد: ضروری است شهروندان در صورت نیاز، پمپ ها را بر روی مخازن آب نصب کنند نه بر روی شبکه  انتقال آب، در غیر این صورت شاهد آلودگی آب خواهند بود.

دشتی زاده گفت: یکی دیگر از دلایل ورود گل و لای بر اثر فشار مازاد در شبکه آب شرب اهواز انشعاب های غیرمجاز در برخی از مناطق شهر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.