گناباد-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: داوطلبان سلامت پایگاه عظیم مردمی با بالاترین سطح مشارکت خانم‌ها است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ سلامت و ارتقای شاخص‌های بهداشتی داشته است

داوطلبان سلامت نقش مهمی در ترویج فرهنگ سلامت و ارتقای شاخص‌های بهداشتی دارند

به گزارش قدس انلاین رضا احمدی عصریکشنبه در جمع مربیان و داوطلبان سلامت مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه دانشگاه علوم پزشکی گناباد که درمحل سالن شهید چمران برگزار شد  گفت: بیماری‌های غیرواگیر و آسیب‌های اجتماعی از مهمترین مشکلات حوزه سلامت است که باید در جهت کنترل و کاهش این بیماری‌ها برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه دولت و مجموعه دستگاه‌های متولی سلامت با توجه به محدودیت‌های موجود، بدون مشارکت و همراهی مردم نمی‌توانند به اهداف و شاخص‌های مطلوب سلامت دست یابند، اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های مناسبی همچون داوطلبان سلامت در جهت رسیدن به جامعه‌ای سالم که زمینه‌ساز توسعه است، گام برداریم.

دکتر احمدی با تشریح عوامل موثر در افزایش بیماری‌های غیرواگیر همچون بیماری‌های قلبی ـ عروقی، ابراز کرد: برخی از عوامل مثل تغذیه نامناسب و بی تحرکی از مهمترین عوامل خطر بیماری‌های قلبی ـ عروقی است که باید این مساله مورد توجه جدی‌تر داوطلبان سلامت قرار گیرد.

وی با بیان نقش تغذیه صحیح و شیوه زندگی سالم در کاهش بیماری‌های غیرواگیر، تاکید کرد: داوطلبان سلامت باید در خانواده‌های تحت پوشش، پرهیز از مصرف فست‌فودها و استفاده از رژیم غذایی سالم را ترویج نمایند.

وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را از مهمترین دستاوردها و اقدامات دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: این طرح ملی در حوزه‌های مختلف از جمله درمان و بهداشت اجرایی شد که ارتقاء ساختارهای بهداشتی و احداث و بهسازی مراکز سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت از جمله برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت بود که با جدیت در حال انجام و پیگیری است. .

دکتر احمدی به سیاست‌های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: داوطلبان سلامت باید ضمن ارائه مسائل بهداشتی و تغذیه‌ای در جهت سلامت خانواده‌ها، با تشریح مزیت‌های یک جامعه پویا، بالنده و جوان در راستای ترویج سیاست‌های ابلاغی جمعیت تلاش کنند.

دکتر احمدی تصریح کرد: در جهت تامین دندانپزشک مورد نیاز در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد، هم‌اکنون ده دانشجوی دندانپزشکی به صورت تعهدی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و بیرجند مشغول تحصیل هستند که پس از فراغت از تحصیل در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد به ارائه خدمت مشغول می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.