رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با بیان اینکه در ارتباط با افغانستان نیازمند عزم جدی و جهانی هستیم به روابط مثبت ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت افغانستان حضور دارد.

ولایتی: نیازمند عزم جدی و جهانی در ارتباط با افغانستان هستیم

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با یاماموتو نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان ضمن ابراز خوشنودی از این دیدار اظهار داشت: افغانستان کشور مهمی در منطقه محسوب می‌شود که متاسفانه در طول دهه های مختلف به لحاظ ساختاری و رشد و توسعه دچار مشکلات جدی بوده است که ضرورت توجه جامعه جهانی و همکاری گسترده برای دستیابی به أهداف و إیجاد ثبات و امنیت را می طلبد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعداد قائل توجه مهاجران افغانی به ایران در طی ٣٠ سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ایران و افغانستان از نظر اشتراکات فرهنگی دارای زمینه های همکاری مثبتی هستند و علاقه مندی و عزم دو طرف در ارتقاب سطح همکاری ها و اقدامات میان دو کشور است و ایران همواره خواهان ایجاد صلح و امنیت پایدار در این کشور بوده که بی‌تردید نقش مهمی را در صلح و ثبات جهانی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبارزه با هرگونه افراط گرایی، خشونت و تروریست در منطقه بوده و در این زمینه هم بطور جدی اقدام کرده است.

ولایتی با بیان اینکه در ارتباط با افغانستان نیازمند عزم جدی و جهانی هستیم به روابط مثبت ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت أفغانستان حضور دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایران و افغانستان همکاری های مثبت و نزدیک و خوبی با هم دارند و ایران تمام تلاش خود را برای وحدت گروه های مختلف انجام می دهد و خواهان بهتر شدن روابط در داخل ان کشور هستیم و در این زمینه گام های عملی و تعامل با دولت افغانستان برداشته ایم ضمن آنکه مقامات ایران و افغانستان نیز بر توسعه این روابط تاکید دارند.

در این جلسه نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان گزارش از آخرین وضعیت حوزه اجتماعی اقتصادی سیاسی این کشور ارائه و کمک های بین المالی به ویژه همسایگان افغانستان و اجتناب ناپذیر دانست.

ولایتی همچنین بر انجام عملیات تروریستی در افغانستان پرداخت و گفت: افغانستان نیازمند امنیت بیشتری برای رشد و توسعه است اما برخی از گروهای تروریستی عملیات های مختلفی را به اجرا در می آورند که مبارزه با این روند نیازمند عزم جدی از سوی کشورهای جهات از جمله همسایگان افغانستان دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.