بجنورد- مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: کمبود فضا، عدم اختصاص ردیف بودجه، کمبود امام جماعت، هئیت امنا و خادم در مساجد، عدم حمایت از طرح ها و موازی کاری دستگاه های مربوطه در فعالیت ها از جمله مشکلات موجود در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

نبود حمایت از طرح ها و کمبود امام جماعت از مشکلات کانون مساجد است

هاشم شیرازیان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، افزود : در حال حاضر ۳۴۱ کانون فرهنگی و هنری در استان فعالیت می کنند که ۴۱ کانون درسال جدید راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت : تاکنون ۱۵۸ کتابخانه مجوز فعالیت درکانونهای فرهنگی و هنری مساجد را دریافت کردند که ۸۵ کتابخانه باز درشبستان مسجد و ۵۸ کتابخانه مخزن دار است.

وی افزود : ۴ خانه دیجیتال نیز در این کانونها راه اندازی شده که تا پایان سال یک خانه دیجیتال دیگر نیز راه اندازی می شود. 

وی با اشاره به اینکه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد به سه درجه تقسیم می شوند، خاطرنشان کرد : سالیانه به کانونهای درجه یک یک میلیون تومان ، کانونهای درجه دو ۷۰۰ هزارتومان و درجه سه ۴۰۰ هزارتومان کمک می شود. شیرازیان تصریح کرد : همچنین در سال جاری ۴ هزار و ۵۶۰ جلد کتاب بین کانونهای فرهنگی و هنری مساجد توزیع شد. 

مسئول کانون فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی دررابطه با طرح های مهم در سال جاری گفت :  طرح پیوند مدرسه ، مسجد و خانواده با ۲۲ مدرسه  ، طرح مسجد محله ، یک روز فرهنگی درروستا و تولید دو مستند از طرح های اجراشده توسط کانونها است.

وی یادآورشد : میزبانی جشنواره هنرهای تجسمی کشور، همایش کشوری سبک و سیره امام سجاد در آموزه های دینی به میزبانی استان ، مسابقه کتابخوانی آیت الله جاودان ازدیگر برنامه های دردست اقدام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.