کلی‎آن کانوی، مشاور رئیس‎جمهور امریکا، از شبکه‌های خبری این کشور خواسته است خبرنگارانی را که به بدگویی از دونالد ترامپ می‌پردازند، اخراج کنند.

  کانوی: خبرنگاران ضد ترامپ را اخراج کنید  + تصاویر

به گزارش "قدس آنلاین"، کانوی روز یکشنبه در گفت‌وگویی با شبکۀ فاکس‌ نیوزِ امریکا، پرسید: «چه کسی خانه‌تکانی خواهد کرد؟ کدام شبکه، اولین شبکه‌ای خواهد بود که خود را از دست این افراد که تصور می‌کنند مسائل حقیقت ندارند، خلاص می‌کند؟»

مشاور ارشد ترامپ که نقش مهمی در دولت جدید امریکا دارد، پیشتر با اظهارنظر دربارۀ پوشش رسانه‌ای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید امریکا و آنچه «حقایق جایگزین» نامید، توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود.

موضوع ازاین‌قرار بود که در روز تحلیف ترامپ، شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، دربارۀ جمعیت حاضر در این مراسم اظهارات عجیبی مطرح کرده بود.

وی گفته بود که مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایالات‌متحده بیشترین جمعیت را نسبت به رؤسای جمهور قبلی داشته است، درحالی‌که بر اساس گزارش تصویری خبرگزاری‌ها و شبکه‌های خبری امریکا جمعیت حاضر در مراسم تحلیف ترامپ به‌مراتب کم‌تر از حاضرین در مراسم تحلیف باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده، بودند.

تصویری که روزنامۀ نیویورک‌تایمز امریکا از جمعیت حاضر در مراسم تحلیف باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، (چپ) در مقایسه با حاضرین در مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید امریکا، منتشر کرده بود.

کانوی پس از اظهارات اسپایسر در گفت‌وگو با شبکۀ ان‌بی‌سیِ امریکا، از سخنان دبیر مطبوعاتی کاخ سفید دفاع کرد و گفت دولت جدید «حقایق جایگزین» خود را دارد.

وی افزود: «شما می‌گویید این دروغ است ... شان اسپایسر، دبیر مطبوعاتی ما، حقایق جایگزین را مطرح کرده است.»

این اظهارات، دستمایۀ شوخی‌های زیادی در برنامه‌های طنز تلویزیون امریکا شد و منتقدان ترامپ «حقایق جایگزین» را اصطلاحی در توجیه یا به معنای دروغ‌گویی دانستند. کار به‌جایی رسید که در حال حاضر مدخلی با عنوان «حقایق جایگزین» به دانشنامۀ آنلاین و مردم نوشت ویکی‌پدیا نیز افزوده‌شده است.

ویکی‌پدیا در توضیح این اصطلاح تاریخچۀ آن‌ را به اظهارات کانوی بازگردانده و واژه‌هایی مانند دروغ، تقلب و مغالطه را به این مدخل ارتباط داده است.

کانوی در گفت‌وگوی روز یکشنبۀ خود دراین‌باره گفت: «من در سه شبکه ۳۵ دقیقه صحبت کردم. می‌دانید تنها چه چیزی موردتوجه قرار گرفت؟ این‌که من از اصطلاح حقایق جایگزین استفاده کردم.»

وی سپس با انتقاد از خبرنگاران و تحلیل‌گرانی که مدام از ترامپ بدگویی می‌کنند، گفت ادب به او اجازه نمی‌دهد نام آن‌ها را ببرد و افزود از انتخابات ریاست‌جمهوری سه ماه می‌گذرد، اما هنوز هیچ‌یک از آن‌ها اخراج نشده‌اند.

ترامپ از آغاز مبارزات انتخاباتی خود رسانه‌های امریکایی را متهم به دروغ‌گویی و جانب‌داری از هیلاری کلینتون، رقیب جمهوری‌خواهش کرده است.

توییت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در انتقاد از عملکرد روزنامۀ نیویورک‌تایمز

رئیس‌جمهور امریکا در یکی از تازه‌ترین واکنش‌های خود نسبت به رسانه‌های امریکایی پیامی در انتقاد از عملکرد روزنامۀ مشهور «نیویورک‌ تایمز» در شبکۀ اجتماعی توییتر منتشر کرد.

وی در این پیام نوشت باید «یک شخص مستعد و اهل فکر روزنامۀ در حال سقوط نیویورک‌تایمز را بخرد» تا این روزنامه درست اداره شود و یا با حفظ احترام بسته شود.

منبع: پرس تی وی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.