حضرت آیت الله مکارم شیرازی تقویت شبکه ملی را یکی از ابزارهای مقابله با اثرات منفی فضای مجازی عنوان کرد و گفت: بایستی تمام احتیاجات مردم را در این فضا قرار دهیم و پهنای باند را برای شبکه ملی قرار دهیم تا مردم به راحتی به نیازهای خود در فضای مجازی دست یابند تا دیگر دست به دامان تلگرام و اینستاگرام نشوند.

تمام نیازهای مردم در فضای مجازی با تقویت شبکه ملی تامین می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»،   حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، ۱۱ بهمن ماه در دیدار با  برخی از اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه کمیسیون شما یک کمیسیون بنیادین است، اظهار کرد: همه توجه داشته باشیم که شخصیت فرزندان از دبستان، دبیرستان و دانشگاهها شکل می‌گیرد؛ بنابراین باید برای این قشر برنامه‌ریزی مدون و دقیقی داشته باشیم.

وی وظیفه کمیسیون آموزش را بسیار مهم دانست و افزود: ما میگوییم جمهوری اسلامی و این امر ترکیبی از جمهوریت و اسلامیت است و اگر اسلامیت نباشد نظام دیگر ماهیت اسلامی نخواهد داشت و این اصل مهم بایستی از همان دبستان و دبیرستان و دانشگاه آغاز شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: شما یکی از دو رکن  نظام را تقویت می‌کنید و بایستی توجه داشته باشید که امروز ابزار گناه بیش از هر زمانی در اختیار مردم قرار گرفته است و از این رو مجلس، قوه قضائیه ودولت وظیفه سنگینی برعهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه باید درک کنیم که در چه زمان و چه شرایطی قرار داریم، تصریح کرد: دشمن معتقد است اگر بخش فرهنگ را در نظام تخریب کند می‌تواند پایه های نظام را سست و تخریب کند و یکی از ابزارهایی که برای تحقق هدف خود بهره می‌برد فضای مجازی است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه فضای مجازی  اثرات مثبت و منفی دارد، اظهار کرد:  توجه داشته باشیم که با فیلتر کردن مشکل حل نخواهد شد؛ بلکه باید برای بهره‌برداری مناسب از فضای مجازی برنامه ریزی لازم است.

وی تقویت شبکه ملی را یکی از ابزارهای مقابله با اثرات منفی فضای مجازی عنوان کرد و افزود:  بایستی تمام احتیاجات مردم را در این فضا قرار دهیم و پهنای باند را برای شبکه ملی قرار دهیم تا مردم به راحتی به نیازهای خود در فضای مجازی دست یابند تا دیگر دست به دامان تلگرام و اینستاگرام نشوند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تقویت شبکه ملی یک عزم جدی می‌خواهد که در قسمت‌های بالای نظام مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: امروز بسیاری از مشکلات خانواده ها از فضای مجازی برمی‌گیرد و افزایش آمار طلاق یکی از این معضلات است؛ بنابراین توجه داشته باشیم که آینده کشور در گرو حل مشکلات فضای مجازی است.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.