اصفهان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه این نهاد سال گذشته ۷۸۰۰ شغل برای مددجویان تحت حمایت خود ایجاد کرده است، گفت: طی سال گذشته ۵۵۰۰ خانوار به دلیل فراهم شدن شغل و منبع کسب درآمد، از حمایت کمیته امداد اصفهان خارج شدند.

 ۵۵۰۰ خانوار از حمایت کمیته امداد اصفهان خارج شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا شیران پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: کمیته امداد استان اصفهان حدود ۱۸۰ هزار نفر مستمری بگیر دارد و به طور میانگن سالانه به بیش از ۱۰۰ هزار نفر به صورت تک خدمتی کمک می کند.

وی با بیان اینکه کشاورزان شرق اصفهان جزو زکات دهندگان به کمیته امداد بودند، تصریح کرد: با توجه به مشکلات اخیر در بخش کشاورزی و کمبود منابع آبی در اصفهان، متأسفانه کشاورزان اصفهان جزو دریافت کنندگان زکات شده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به کمک ها انجام شده در بخش کمک هزینه ازدواج اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۶ میلیارد تومان هزینه برای تأمین جهیزیه دختران پرداخت شده است.

 وی سقف کمک هزینه جهیزیه را چهار میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: در سال جاری با اعتبارات ویژه کمیته امداد کشور، ۲۵۰۰ جهیزیه پشت نوبت در این استان به صفر رسیده است.

شیران با اشاره به جمع آوری ۷۴ میلیارد تومان کمک های مردمی در سال گذشته، گفت: فقط ۷۲ میلیارد تومان سال گذشته فقط مستمری پرداخت شده و ۴۲ میلیارد تومان برای بخش بیمه و درمان مددجویان هزینه شده است.

وی اظهارکرد: اصفهانی ها سال گذشته  ۲۴ میلیارد تومان پول وارد صندوق های صدقات کمیته امداد کردند که  صد در صد این درآمدها در بخش مددجویی اصفهان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگ مشارکت های عمومی برای کمک به مددجویان باید در سطح جامعه گسترش پیدا کند، تاکید کرد: بخش عمده ای از نگاه کمیته امداد به دست مردم است تا بتواند به افراد نیازمند ارایه خدمت کند.

وی با اشاره به اینکه این نهاد سال گذشته ۷۸۰۰ شغل برای مددجویان تحت حمایت خود ایجاد کرده است، گفت: طی سال گذشته ۵۵۰۰ خانوار به دلیل فراهم شدن شغل و منبع کسب درآمد، از حمایت کمیته امداد اصفهان خارج شدند.

شیران در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم جشن نیکوکاری با عنوان «جشن بهارملی- شکوه مهربانی» اشاره کرد و گفت: امسال ۳ هزار پایگاه ثابت و سیار جمع آوری کمک های مردمی درسطح استان اصفهان دایر می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته در مراسم جشن نیکوکاری با حمایت مردم نیکوکار اصفهان، بیش از ۳۲ میلیارد ریال برای کمک به نیازمندان جمع آوری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.