مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در جریان بازدید از پروژه زائرشهر رضوی، از پیشرفت ۵۵ درصدی عملیات احداث فاز اول این پروژه خبر داد.

عملیات اجرایی پروژه زائرشهر رضوی پیشرفت ۵۵ درصدی داشته است

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که میزان پیشرفت پروژه زائرشهر بسیار خوب بوده و در نوع خود یک رکورد به شمار می‌رود، اظهار کرد: فاز اول این پروژه با پیشرفت بسیار خوبی در حال تکمیل است و تاکنون بر اساس برنامه زمان بندی شده پیش رفته است.

وی تلاش نیروهای دست اندرکار در احداث زائرشهر رضوی را جهادی توصیف و ابراز کرد: عملیات احداث زائرشهر رضوی در تابستان سال جاری در سه فاز و در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار آغاز شد که پس از گذشت حدود ۷ ماه، فاز اول آن حدود ۵۵ درصد پیشرفت داشته است و امیدوار هستیم بر اساس برنامه زمان بندی شده در نیمه اول سال ۹۶ به اتمام برسد.

در ادامه این بازدید مهندس خلیل اکبری معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی از تلاش برای اتمام فاز اول این پروژه تا خرداد ماه سال ۹۶ خبر داد و با بیان اینکه برای احداث فاز اول این پروژه ۱۰ ماه زمان پیش بینی شده است، عنوان کرد: پیش بینی ما اتمام پروژه تا اواخر خردادماه ۹۶ است که بر اساس تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی تلاش داریم تا بخشی از پروژه را تا نوروز ۹۶ به عنوان واحدهای نمونه به بهره‌برداری برسانیم و برای میزبانی از میهمان حضرت رضا(ع) آماده کنیم، البته اگر هوا و شرایط جوی همراهی کند.

وی افزود: عملیات احداث فاز دوم پروژه بر اساس برنامه اولیه قرار بود که در سال ۹۶ آغاز شود که با توصیه‌ تولیت معزز ۶ ماه زودتر و در آبان ماه سال جاری آغاز شد و در حال حاضر نیز اقدامات زیربنایی فاز دوم به پایان رسیده و ۲۵ درصد از اسکلت آهن آن نیز وارد پروژه شده که پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر اسفند ۹۶ اسکلت فلزی پروژه به پایان برسد و وارد مرحله اجرای سقف شویم.

اکبری با اشاره به زیرساخت‌ها و امکانات زائرشهر گفت: در زائرشهر رضوی خدمات متنوعی از جمله درمانگاه، مجموعه‌های تجاری، فضاهای سبز، پاسگاه پلیس، مسجد، مجموعه‌های ورزش، رستوران، میهمانسرا، پارکینگ‌های عمومی، آمفی تئاتر و ... پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.