دموکرات‌های سنای آمریکا لایحه‌ای را ارائه کردند تا فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری کشور خود مبنی بر ممانعت از ورود مسلمانان مهاجر از ایران و شش کشور دیگر جهان را لغو کنند که البته با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شدند.

دموکرات‌های سنا به دنبال لغو فرمان اجرایی ترامپ درباره محدودیت‌های مهاجرت

به گزارش "قدس آنلاین"؛ سناتورهای دموکرات آمریکا در صدد هستند در خصوص لایحه لغو فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان مهاجر از هفت کشور ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی، سومالی و یمن به خاک آمریکا رأی‌گیری کنند اما سناتورهای جمهوری‌خواه مانع این رأی‌گیری شدند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، «دایان فینستین» سناتور دموکرات اعلام کرد که ۲۷ سناتور از این لایحه برای لغو فرمان اجرایی ترامپ که روز جمعه امضا شد، حمایت کرده‌اند اما طبق قوانین سنا، تنها یک عضو از سنا می‌تواند با مخالفت خود مانع از رأی‌گیری درباره این لایحه شود.

طبق این گزارش، «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه بررسی این اقدام توسط سنا را بلوکه کرد. مقابله با فرمان اجرایی ترامپ در سنا و تصویب لایحه لغو این فرمان اجرایی بسیار دشوار است زیرا ۵۲ نفر از جمهوری‌خواهان که طرفدار ترامپ هستند، در سنا کرسی دارند و دموکرات‌ها ۴۸ کرسی سنا را به خود اختصاص داده‌اند.

فرمان اجرایی روز جمعه ترامپ، یک ممنوعیت ۱۲۰ روزه برای پذیرش مهاجران در آمریکا به وجود آورده است و به صورت نامحدود مانع از ورود آوارگان سوری به خاک آمریکا می‌شود و دستکم به مدت ۹۰ روز از ورود شهروندان ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به خاک آمریکا جلوگیری می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا استدلال کرده است که این اقدام از شهروندان آمریکا محافظت می‌کند اما منتقدان می‌گوید که این فرمان اجرایی، مسلمانان را هدف قرار داده ا ست و نقض قوانین آمریکا است و اعتبار تاریخی کشور آمریکا به عنوان یک کشور پذیرای مهاجران خدشه دار می‌کند.

بیش از ۱۶۰ دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را ارائه کرده‌اند تا این فرمان اجرایی ترامپ را لغو کنند اما بعید است که بتوانند کاری را در مجلس نمایندگان آمریکا پیش ببرند زیرا در مجلس نمایندگان آمریکا ۲۴۰ کرسی به جمهوری خواهان و ۱۹۳ کرسی به دموکرات‌ها اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.