ایلام- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: امام راحل(ره) پایه گذار و بنیانگذار مکتب شهادت و آیینه تمام نمای امیرالمؤمنین (ع) بود.

امام خمینی(ره) پایه گذار مکتب شهادت بود

‌به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام والمسلیمن محمدنقی لطفی روز سه شنبه در مراسم نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان شاهد آقا حسین‌ابن‌علی(ع) شهر ایلام اظهار داشت: هر چند که امام‌خمینی(ره) همچنان در دل‌ها زنده است اما باید در این ایام بیش از پیش از امام راحل گفته شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بی‌نظیرترین انقلاب بود و در تاریخ انقلاب‌های جهان بی‌بدیل است، افزود: هم انقلاب اسلامی و هم رهبری‌اش در دنیا بی‌نظیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه به اذعان همه تحلیلگران و سیاستمداران اردوگاه شرق و غرب، هیچ انقلابی به اندازه انقلاب اسلامی ایران تاثیرگذار نبوده است، بیان داشت: در اردوگاه شرق؛ دین را افیون ملت‌ ها می دانستند و ۸۰ سال نظام لاییک را بر بلوک شرق حاکم  کردند و مبارزه با مظاهر توحید را سرلوحه کار خود قرار دادند.

حجت‌الاسلام والمسلیمن محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه در غرب نیز اگر نامی از دین بود هیچ تأثیری نداشت و تنها در گوشه و کنار کلیساها دیده می‌شد، یادآور شد: در کشورهای اسلامی نیز با وجود حاکمان فاسد، دین را تنها به مساجد و عبادت گاه‌ها محدود کرده بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این وضعیت در کشور پایان یافت.

وی  با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری یک عالم مجاهد که در بین علما بی‌نظیر است، توانست ریشه طاغوت و استبداد را بخشکاند، خاطرنشان ساخت: بیش از یکهزار و ۱۵۰ سال از دوران غیبت امام زمان (عج) می‌گذرد و در این مدت علمای زیادی در مکتب تشیع تربیت شدند و امام‌خمینی (ره) از تبار همه این بزرگان و عصاره همه عالمان است که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و برای همیشه بر ستم رژیم ستم‌شاهی خط بطلان کشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه ما باید بیشتر از ویژگی‌ها و صفات بارز امام‌خمینی (ره) یاد کنیم، تصریح کرد: ما باید ویژگی‌هایی شاخص و بارزی را که امام را در جهان معاصر به عنوان یک شخصیت بی‌بدیل معرفی کرد، بازگو کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلیمن محمدنقی لطفی، امام‌خمینی (ره) را آیینه تمام نمای امیرالمومنین (ع) ارزیابی و تأکید کرد: ما باید در کلاس‌های درس، امام را آن گونه که بوده و هست؛ معرفی و اهداف اش را برای نوجوانان و جوانان تشریح کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۸ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و اگر این همه توطئه و فتنه ها را که غربی‌ها برای اش تدارک دیدند، برای هر نظام و انقلابی تدارک می دیدند، سرنگون می شد، گفت: چون امام‌خمینی(ره) با خدا پیمان بسته بود، خدا هم انقلاب امام را  در برابر نقشه‌های شوم دشمنان بیمه و تضمین کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه امام‌خمینی (ره) مکتب شهادت را پایه ریزی کرد، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس مکتب شهادت بود و امروزه نیز در عراق و سوریه، مدافعان حرم با عکس امام و رهبری به میدان می‌روند و به درجه رفیع شهادت نائل می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.