۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 498889

فرانسوا فیون، کاندیدای ریاست جمهوری محافظه‌کاران فرانسه که همسرش با اتهام سوء استفاده از مبالغ عمومی به عنوان یک سمت تشریفاتی روبرو است، با همسرش پنلوپ در ارتباط با این پرونده هدف بازجویی قرار گرفتند.

فیون و همسرش بازجویی شدند

به گزارش "قدس آنلاین"، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، یک منبع خبری نزدیک به تحقیقات این خبر را فاش کرد اما نگفت، که این بازجویی از فیون و همسرش پنلوپ از سوی بازرسان در کجا انجام شده است.

چند روز پیش دادستان مالی فرانسه یک پرونده تحقیقات در ارتباط با اتهام اختلاس و سوءاستفاده از اموال عمومی را علیه فیون مطرح کرد.

این تحقیقات بعد از آن به جریان افتاد که یک نشریه فرانسوی به "لوکانار آنشنه"‌ گزارش داد که پنلوپ همسر فرانسوا فیون حدود ۵۰۰ هزار یورو بابت کاری که انجام نداده از پارلمان پول دریافت کرده است.

"لوکانار آنشنه" نوشته بود «پنلوپ فیون» همسر نخست‌وزیر سابق فرانسه این پول را زمانی که همسرش یک قانونگذار بود و به عنوان مشاور پارلمانی برای او خدمت می‌کرد، دریافت کرده است. برای نمایندگان فرانسوی غیر قانونی نیست که بخواهند بستگان خود را استخدام کنند، البته این امر تا زمانی صادق است که آنها خالصانه کار کنند.

سخنگوی فرانسوا فیون، نخست‌وزیر سابق فرانسه و نامزد ریاست جمهوری انتخابات امسال با رد انجام هرگونه اقدام اشتباه تاکید کرده که کار پنلوپ فیون "ساختگی" نبوده است.

نخست‌وزیر سابق فرانسه هم در پاسخ به اتهامات گفت از این مساله بسیار خشمگین است و رسانه‌ها با ادعای "کار ساختگی" همسرش قصد دارند تا پایگاه مردمی او را ضعیف کنند. به گفته او، گزارش مذکور "زن ستیزانه و تحقیرآمیز" است.

فیون گفت که همسرش این پول را بابت "کار واقعی" دریافت کرده است.

در حال حاضر فرانسوا فیون کاندیدای پیشتاز ریاست جمهوری در فرانسه به شمار می‌رود و نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او و مارین لوپن رهبر جناح راست افراطی فرانسه در انتخابات امسال مجبور خواهند شد در دور دوم انتخابات رقابت کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.