منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش در آزادسازی دو منطقه دیگر در حومه شرقی حلب و تلفات سنگین تروریست‌های تکفیری خبر دادند.

آزادی «رسم‌السرحان» و «القطبیه» در حومه «حلب» / هلاکت ده‌ها داعشی در ۳ منطقه سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه، شهرک «رسم‌ السرحان» واقع در محور شمالی فرودگاه «کویرس» در حومه شرقی حلب را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های  داعشی آزاد کردند.

به گفته این منبع،‌نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای همپیمان، عملیات خود در محور جدید در شمال شرقی «سبخه الجبول» در حومه شرقی حلب را آغاز کردند به طوری که توانستند شهرک «القطبیه» را هم از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی کنند،‌هدف از این عملیات تامین امنیت فرودگاه کویرس از سمت جنوب بود.

در همین چارچوب، یگان‌هایی از ارتش سوریه، ستون‌هایی از خودروهای حامل داعشی‌ها را که از محور «الرقه- مسکنه» به سمت شهرک‌های همجوار فرودگاه نظامی کویرس در حومه شرقی حلب حرکت می‌کردند، منهدم کردند، از جمله تروریست‌هایی که در این عملیات به هلاکت رسیدند می‌توان به «ابومعد السعودی» تروریست سعودی از تروریست‌های یگان انغماسی(یگان ویژه انتحاری‌ها)و یک سرکرده دیگر ملقب به «ابومنیف الجزراوی» اشاره کرد.

منابع میدانی همچنین از انهدام سه خودرو متعلق به تروریست‌های داعشی در شهرک «ام المری» خبر دادند، همچنین ده‌ها داعشی در حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه به مواضع آنها در شهرک «رسم الحرمل» به هلاکت رسیدند.

از حومه دمشق هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش، حمله داعشی‌ها به فرودگاه نظامی «السین» در حومه شمال شرقی دمشق را دفع کردند به طوری که یک منبع میدانی از هلاکت ده‌ها تروریست مهاجم و شکست حمله آنها در پی پشتیبانی جنگنده‌های روسی و سوری از نیروهای ارتش خبر داده است.

در حمص نیز نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود سلسله کوه‌های «التیاس» در شمال شرقی ایستگاه چهارم را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی پاکسازی کردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.