بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دولت باید خدمتگزار مردم شریف باشد و هیچ عزتی از این بالاتر وجود ندارد.

هیچ عزتی بالاتر از خدمتگزاری به مردم نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، آیت الله سیدعلیرضا عبادی شامگاه سه شنبه در بین نمازگزاران مسجد بلال شهرک شهید مفتح بیرجند، اظهار داشت: عدل خداوند پنج اصل عقیدتی دارد که یکی از اصول آن عدالت است و از نقطه ای که حال حاضردر هستیم تا اجرای عدل الهی فاصله خیلی زیاد است.

وی افزود: پروردگار برای اجرای درست عدل انبیاء الهی را در بین مردم فرو فرستاده است و همه انبیاء نسخه درست از عدل داشته اند که بین انسان‌ها گسترش داده اند اما در مقام عمل این انسان‌ها بودند که همکاری نکرده و به نتیجه ای نرسیده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اما آنچه که امام (ره) انجام داد کارهای خیلی بزرگ بود زیرا ردآن زمان هیچ کس اجازه اینکه در برابر شاه و مزدورباایستد نداشت و امام (ره) آمد و انقلاب کرد و همه چیز را ازدست آن‌ها گرفت و دولت دست نشانده آن ها را برکنار کرد.

وی افزود: این اقدامات کار ساده ای نبود اما امام (ره) انجام داد و سپس اختیار را به خود مردم داد تا سرنوشت شان را خودشان برای خود رقم بزنند و برای خودشان خدمتگزار تعیین کنند .

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دولت باید خدمتگزار مردم شریف باشد و هیچ عزتی از این بالاتر وجود ندارد، گفت: امام (ره) سخنران نبود بلکه مانند یک پزشک نسخه و رهنمود به جامعه می داد و استعداد خاصی در ساده حرف زدن داشت زیرا عالی‌ترین و پیچیده‌ترین مطالب را به صورت ساده و مورد درک عام بیان می نمود.

عبادی بیان کرد: اما با توجه به صراحت و بیان ساده و شیوا و قابل درک برای همه مردم عده ای فرصت طلب پس از سخنان ایشان دهها نوع تفسیر از سخنان امام (ره) در روزنامه‌ها و محافل مختلف بیان می کردند که اینها نتایجی را به دنبال داشت که نتیجه آن سبب تفاوت افکار، اختلاف و یک زحمت بزرگ را برای انقلاب، امام (ره) و مردم ایجاد می کردند.

وی افزود: قانون اساسی ما پیشرفته‌ترین قانون اساسی دنیا است زیرا براساس عدل  است و انقلاب ما اسلام ما است اما این قانون در کتابچه ای تنها باقی بماند دردی را دوا نمی کند و این درحالی است که سایران و بیگانگان شرق و غرب از این قانون برای خود بهره برداری می کند چرا خودمان بهره برداری از آن نکنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: وقتی همت ما دنیوی شود سر هر مسئله ای چه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی تفرقه به وجود می آید و سبب مشکلات و پرونده‌های بی شماری در دادگاه‌ها می شود.

عبادی بیان کرد: اما اگر مسئله اصلی ما دین و همت ما در این راستا باشد و درهر شرایطی از دین خدا دفاع کنیم یقینا باید بدانیم در آن جامعه به سبب تفکر صحیح و واگذاری آن به مسئولان و افراد ایمن و صالح همه مشکلات دنیوی حل خواهد شد.

وی افزود: سرمایه بزرگ ما دین ما است و دنیای ما را نیز تامین می کند اما در حالی که هدف ما دنیا نباشد و اگر این گونه نباشد حتما تخریب خواهد کرد و صدمات و نقش اصلی به خودمان بر می گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در ۳۸ سال گذشته هرگاه جامعه احساس مسئولیت دینی کرد به همان نسبت توانست جامعه از مسئولان خدمتگزار و جایگاه‌شان بوده بهره ببرد و اما هر جا غفلت کرد در دست مسئولان بی تفاوت افتاده و صدمات آن را نیز خورده است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران با برپایی انقلاب تاکنون بحث مردم سالاری بوده است نه شاهنشاه سالاری و سرنوشت شان را خود مردم با اختیاراتی که داشته اند رقم می زدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز فرصت بزرگی به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است و این درحالی است که دشمنان ما همواره در حال دشمنی بوده اند و نباید گفت هشت سال دفاع مقدس بلکه ۳۸ سال دفاع مقدس زیرا دشمنان ما هرگزدراین مدت ازدشمنی خود کم نگذاشته اند.

عبادی بیان کرد: دراین مدت دشمنان ما برعلیه ما وانقلاب‌مان همه گزینه‌ها را روی میزداشته اند و بازمی بینیم بعضی ازمسئولان می گویند این ها دشمن نیستند.

وی افزود: دشمنی که تصریح می کند و به راستی در دشمنی‌شان سنگ تمام گذاشته اند و برای کوچکترین امرکارشناسی و طرح و فکر ارائه می دهند اما ما چه کار و طرح نداریم و این انقلاب نیز تاکنون باقی مانده است خدا نگاه داشته است .

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: تجربه ۳۸ سال بس است و باید هواسهایمان را جمع کنیم و گول تبلیغات، روزنامه ها و حزب ها را نخوریم و ایستاده باشیم تا دین و این امانات الهی را به اهل آن واگذار کنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.