مشهد- طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از عصر چهارشنبه شاهد بارش برف و باران همچنین رگبار و رعد و برق در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ در استان هستیم.

برف و باران خراسان رضوی را فرامی گیرد/ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده

به گزارش قدس آنلاین، طبق بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی، استان خراسان رضوی از صبح چهارشنبه تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی فعال در ناحیه غرب کشور قرار می گیرد که فعالیت این سامانه در استان به تدریج باعث افزایش ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط شدید، کاهش قابل ملاحظه دما می شود.

طبق تحلیل های انجام شده از عصر امروز نواحی غربی استان به شکل رگبار باران و برف با احتمال رعد و برق در برخی نقاط احتمال بارش تگرگ پیش بینی می شود.

از اوایل وقت پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ماه بر شدت بارش‌ها افزوده شده، که فعالیت بارشی این سیستم بطور متناوب تا یکشنبه هفته آینده ادامه می یابد.

با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی و رواناب در نواحی گرمسیر استان وجود دارد.

طی فعالیت این سامانه، دما به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته، بطوری که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آغازین هفته آینده بویژه اوایل وقت یکشنبه دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر استان به کمتر از ۱۰ درجه سلسیوس زیر صفر برسد.

اختلال در سیستم حمل و نقل استان به علت بارش برف و باران، تشکیل مه، کاهش دید، وزش باد، کولاک و همچنین یخ زدگی معابر وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.