بجنورد- مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۳۱ هزار تن پیاز در انبارهای استان موجود است که از این مقدار۲۷۰ تن به کشور عراق طی همین هفته صادر شد.

۲۷۰ تن پیاز خراسان شمالی به عراق صادر شد

حضرت قلی حیدری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهارداشت: طی بازدید میدانی از انبارهای شهرستان بجنورد و مانه و سملقان توسط تجار عراقی دو محموله به میزان ۲۷۰ تن از استان بارگیری و به مقصد کشور عراق روانه شد.

وی با بیان اینکه بیشترین پیاز انبار شده در شهرستانهای بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان است، افزود: طی دو هفته گذشته برای بررسی دقیق عرضه محصول مرغوب پیاز به استان ها و کشورهای دیگر جلسات متعددی با اتاق بازرگانی استان برگزار و مکاتباتی با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت که درنهایت این پیگیری ها منجر به حضور ۳ گروه از بازرگانان و تجار کشور عراق و یک گروه از استانهای کشور شد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی برای حمایت از پیاز کاران تا ۱۵ دی ماه جاری خرید تضمینی پیاز با قیمت ۲۶۴ تومان هر کیلو را در برنامه داشت ولی متاسفانه مورد استقبال کشاورزان قرار نگرفت.

حیدری تصریح کرد: هر سال به کشورهای پاکستان، عراق، افغانستان و ترکمنستان پیاز صادر می شد ولی در سال جاری به دلیل خودکفایی این کشورها در تولید پیاز صادرات پیاز به این کشورها انجام شد.

وی یادآور شد: در سال جاری ۱۲۴ هزار تن پیاز در استان تولید شد که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه هر سال سقف تولید پیاز در استان مشخص می شود، افزود: سهمیه سال زراعی جدید در دو هزار و ۵۰۰ هکتار، ۱۱۰ هزار تن پیش بینی شده که از کشاورزان درخواست می کنیم از این سطح بیشتر کشت نکنند تا با مشکلات بعدی برای عرضه محصول و با کاهش قیمت مواجه نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.