تبریز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: مصرف آب شرب در کشور نسبت به سایر کشورهای جهان بیش از ۱.۵ برابر است.

مصرف آب شرب در ایران بیش از یک و نیم برابر کشورهای جهان است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا ایمانلو در نشست شورای فصلی مسؤولان فرهنگی و ائمه جماعات صنعت آب و برق استان در سالن کنفرانس شرکت توزیع برق استان آذربایجان‌شرقی، ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری این نشست، بر آموزه‌های فرهنگی در خصوص مدیریت مصرف و محدودیت‌های منابع آب در کشور تاکید و اظهار کرد: میانگین بارندگی سالانه در کشور ۲۵۰ میلی‌متر است که این عدد کمتر از میانگین بارندگی آسیا و حدود یک سوم میانگین بارندگی سالانه جهانی بوده ولی میانگین مصرف آب در کشور بالا و در حدود ۱.۵ برابر کشورهای جهان است.

این مسؤول اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور از لحاظ جغرافیایی در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده، بنابراین یکی از اولویت‌های اساسی و مهم در کشور حفاظت از منابع آب است.

وی افزود: ائمه جماعات استان در این میان نقش و جایگاه ویژه‌ای در خصوص فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف بهینه آب در جامعه دارند، از این رو درخواست ما این است که به‌ دلیل محدودیت منابع آب، ضرورت و چگونگی بهره‌گیری صحیح از این مایه حیاتی و جلوگیری از هدرروی آن در کشور و در استان با فکر و قلم خود این شرکت را یاری کنند.

ایمانلو در خصوص اقلام کاهنده مصرف آب گفت: این شرکت در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور کاهش مصرف سرانه و هدررفت آب خصوصاً در طراحی جدید شهرها اقداماتی از جمله افزایش آگاهی‌های عمومی، فرهنگ‌سازی و حمایت از تولید وسایل کم آب‌بر و کاهنده مصرف آب را که از برنامه‌ها و سیاست‌های سوم و چهارم اقتصاد مقاومتی بوده مورد توجه جدی قرار داده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.