بیرجند- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از امحای بیش از ۴ تن مواد مخدر غیردارویی در ۱۵ بهمن ماه در محل بند دره شهرستان بیرجند خبر داد.

۴ تن انواع موادمخدر غیردارویی در خراسان جنوبی امحاء می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، علی زندی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از وجود ۸۰ مرکز درمانی برای مدیریت افرادی که‌ درگیر پدیده شوم اعتیاد در استان هستند خبر داد و گفت: در این مراکز ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر تحت درمان هستند.

وی از شناسایی ۱۹ هزار معتاد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۶ هزار نفر مرد و ۳ هزار نفر زن هستند و همچنین در حوزه کودکان معتاد نیز ۱۳ تخت در مرکز استان کار درمان کودکان و دانش آموزان معتاد را انجام میدهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی، موادمخدر صنعتی را به دلیل نداشتن رنگ و بو مرگ خاموش عنوان کرد و گفت: کودکان قربانیان اعتیاد هستند.

زندی با بیان اینکه مراکز درمانی که در استان این ظرفیت را دارند که‌ خدمات سرپایی معتادان را انجام دهند تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند افزود: تاکنون ۳۲ مرکز در سطح استان برای انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد معرفی شدند.

وی از درمان بیش از ۹۹ معتاد در استان خبر داد و یادآور شد: همچنین ۳۸۷ نفر در استان کمک‌های درمانی را دریافت کردند و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار نیز در حوزه درمان در شورای مبارزه با موادمخدر هزینه شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهرستان‌های درمیان و سربیشه طرح متادون رایگان در روستاها اجرا شده است خاطرنشان کرد: در این راستا افرادی که‌ بی‌بضاعت هستند با استفاده از این طرح درمان شدند.

وی اظهار داشت: افتخار ما این است که‌ بیش از ۹۷ نفر از جوانان استان خراسان جنوبی جان خود را در راه مبارزه با موادمخدر تقدیم  نظام جمهوری اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم تمام اقدامات در حوزه مقابله‌ای، فرهنگی، قضایی و درمان از تقدس خاصی برخوردار است افزود: پدیده شوم اعتیاد از هر دری وارد می‌شود و جان، مال، آبرو و ناموس را با خود می‌برد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی بیان کرد: امروزه متأسفانه استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا جز نیستی، پوچی و فقر چیزی دیگری را برای کشورهای منطقه به ارمغان نیاورده است.

زندی تصریح کرد: معتقدیم اعتیاد با فقر مساوی است و به جز فقر هیچ چیزی را به دنبال ندارد حتی برای فروشندگان موادمخدر نیز این گونه است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز رهبر انقلاب اسلامی امسال در چندین حوزه اقدامات و تدابیر لازم را به سران قوا و مسئولان ذی‌صلاح امر کردند و در این راستا یکی از اولین و مهمترین اولویت‌های ایشان در رابطه با این منکر بزرگ اجتماعی بحث مبارزه با موادمخدر بود.

بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به صورت جدی مدیریت و دنبال می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا تلاش تمامی مسئولان بر این است که‌ بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر  را به صورت جدی مدیریت و دنبال کنند.

زندی با بیان اینکه باید برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از توان و ظرفیت  سازمانهای مردم نهاد، ائمه جمعه و جماعات، بسیج و سپاه، دستگاه علی ذی‌صلاح و افراد صاحب نفوذ استفاده شود اظهار داشت: هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند با این پدیده شوم مبارزه کند و این تکلیف شرعی همه ما است که‌ در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت بحث اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر را پیگیری و همراهی کنیم.

وی از کشف ۲۷ تن و ۳۸۸ کیلوگرم انواع موادمخدر در ۱۰ ماهه امسال در استان خبر داد و افزود: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه ۲۶ درصد رشد کشفیات را داشته است.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه حلقه‌های امنیتی از نقاط صفر مرزی شروع می‌شوند گفت: امروز غیور مردان مرزبانی ما با ایثار و از خودگذشتگی مرزهای استان را پاک‌سازی می‌کنند و امنیت کافی را برای ما به ارمغان می‌آورند.

زندی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۴ هزار و ۳۵۸ سوادگر مرگ در استان دستگیر شدند بیان کرد: این افراد به مراجع قضایی و دستگاه علی ذی صلاح ارجاع شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی تصریح کرد:  بیش از ۴ تن مواد مخدر غیردارویی در ۱۵ بهمن ماه در محل بند دره شهرستان بیرجند امحا می‌شود.

تمام پاتوق‌های مصرف موادمخدر در استان ناامن می‌شود

وی با بیان اینکه در بحث مقابله با تدابیر انجام شده تمام پاتوق‌هایی که‌ برای مصرف مواد مخدر در استان وجود دارد را ناامن می‌کنیم افزود: در این راستا در مرکز استان دو پاتوق که از مهم‌ترین مراکز خرده فروشی و تجمع معتادان بوده است  مدیریت و تخریب شدند و اقدامات قانونی انجام و پس از تشکیل سند مالکیت نسبت به فروش آن اقدام خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر در یک مکانی که‌ به دلایل مختلف رها شده است مدیریت صحیح نشود آن ملک به مأمنی برای ایجاد آسیبهای اجتماعی تبدیل خواهد شد یادآور شد: در این راستا مالکان باید نسبت به املاک خود سرکشی داشته باشند و ملک های خود را رها شده نگذارند تا شاهد کوچکترین آسیبی در این حوزه نباشیم.

زندی از واگذاری دستگاه‌های جدید کشف مواد به مرزبانی استان، نیروی انتظامی و گمرکات استان خبر داد و گفت: دستگاه‌های مقابلهای استان برای ایجاد امنیت و سلامت لازم شبانه روز تلاش می‌کنند بنابراین اعتقاد ما این است که‌ اگر امنیت کافی نباشد سلامتی نیست و به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، برگزاری دوره تربیت کادر متخصص، برگزاری سمینار آموزشی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی است.

پایان‌نامه‌های مرتبط با موضوعات و سرفصل‌های پژوهشی اعتیاد حمایت مالی می‌شوند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی برگزاری ۴ نشست تخصصی در دانشگاه‌ها را یکی دیگر از این اقدامات دانست و گفت: در این راستا بیش از ۳ هزار دانشجو دوره‌های لازم را فراگرفته‌اند.

زندی با بیان اینکه از پایان‌نامه‌هایی که مرتبط با موضوعات و سرفصل‌های پژوهشی اعتیاد هستند حمایت مالی می‌کنیم تصریح کرد: تاکنون ۴ قرارداد پژوهشی با موضوع اعتیاد انعقاد شده است و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در ۳ شهرستان به دهیاران ابلاغ شده است که‌ به عنوان سفیران مبارزه با موادمخدر اقدامات لازم را انجام دهند بیان کرد: همچنین دو واحد درسی اختیاری نیز به عنوان مهارتهای زندگی ویژه کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمام دانشگاه‌ها برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.