کرمانشاه- معاون وزیر رفاه گفت: سالانه ۳۰ هزار معلول در کشور متولد می‌شوند که بهزیستی برنامه‌هایی برای آنها در نظر دارد.

۳۰ هزار نوزاد معلول سالانه در کشور متولد می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی‌بندپی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح سالن ورزشی و مجتمع خوابگاهی کودکان بی‌سرپرست در مجتمع فرزانگان بهزیستی کرمانشاه، اظهار داشت: اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌هایی است که برای حل مشکلات مردم توسط دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی در حال اجرا است.

معاون وزیر رفاه با بیان اینکه در شهرهای بالای ۵۰ هزار جمعیت، باید پایگاههای اجتماعی فعال باشند، گفت: در این راستا در شهرهای گیلانغرب، صحنه، جوانرود، سنقر و کلیایی و پاوه پایگاه اورژانس اجتماعی افتتاح خواهد شد.

محسنی‌بندپی از تولد سالیانه ۳۰ هزار کودک معلول در کشور خبر داد و افزود: از اقدامات مهم سازمان بهزیستی اجرای طرح غربالگری و مشاوره‌های ژنتیک قبل از ازدواج است.

وی با بیان اینکه ساماندهی کودکان معلول، سالمندان، بیماران روانی و کودکان کار از جمله وظایف سازمان بهزیستی است، عنوان کرد: تداخل کار سازمان بهزیستی با دیگر سازمانها از مشکلات عمده این سازمان است و برای مطالبه حقوق سازمان تلاشهای زیادی باید انجام شود.

معاون وزیر رفاه با بیان اینکه در رابطه با بهبود وضعیت شغلی و حقوق کارکنان سازمان با ریاست جمهوری جلسات متعددی برگزار شده است، گفت: این دولت رفاه مردم را سرلوحه کار قرار داده و وزارت رفاه این موضوع را به صورت ویژه در دست بررسی دارد.

محسنی‌بندپی از افزایش مستمری خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: میزان مستمری خانواده‌های تحت تکفل ۲۰ درصد از پایه حقوق تعیین شده است.

معاون وزیر رفاه گفت: ۵ پایگاه اجتماعی در شهرهای گیلان‌غرب، صحنه، جوانرود، سنقر و کلیایی و پاوه در سه ماه ابتدایی سال ۹۶ افتتاح خواهد شد.

در پایان مراسم رئیس سازمان بهزیستی به سوالات و مشکلات کارکنان بهزیستی کرمانشاه پاسخ و به رفع مشکلات آنان وعده داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.